Skuteczność oddziaływania materialnych i niematerialnych bodźców motywacyjnych na zachowania pracowników w organizacjach na przykładzie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Leśniak, Iwona
dc.date.accessioned 2014-01-26T09:38:19Z
dc.date.available 2014-01-26T09:38:19Z
dc.date.issued 2012-04-24 20:39:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4757
dc.description.abstract Głównym celem pracy było zbadanie skuteczności bodźców motywacyjnych materialnych oraz niematerialnych na przykładzie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu. Cztery bardziej szczegółowe cele podjęte w pracy to: • Zbadanie stosowanych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych bodźców motywacyjnych, materialnych i niematerialnych. • Analiza materialnych i niematerialnych bodźców motywacyjnych pod kątem ich skuteczności w motywowaniu pracowników, ocena które z nich są bardziej skuteczne. • Zbadanie stosowanych bodźców motywacyjnych z punktu widzenia zbieżności z realizowaną strategią rozwojową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. • Zbadanie zbieżności stosowanych technik motywacyjnych z potrzebami i oczekiwaniami pracowników i udzielenie odpowiedzi na pytanie w jakim stopniu system motywacyjny spełnia oczekiwania pracowników. Badania przeprowadziłam w Zakładzie Ubezpieczeń społecznych w Nowym Sączu, posługując się przy tym techniką ankiety, w której zostały zastosowane pytania zamknięte jednokrotnego wyboru, pytania zamknięte wielokrotnego wyboru oraz pytania otwarte. Przeprowadzone badania pomogły mi zdobyć wiedzę na temat tego jakie środki motywujące są najbardziej atrakcyjne dla pracowników badanej organizacji. Okazało się, iż prym wiodą bodźce materialne, najlepiej o charakterze finansowym. Oprócz tego dowiedziałam się, iż pracownicy chcą być motywowani, deklarowali podjęcie dodatkowego wysiłku związanego z realizacją strategii rozwojowej jeżeli zostaliby w jakiś sposób nagrodzeni, bez względu na to jaka miałaby to być forma. Podsumowując, człowiek jest chętny do pracy, do podejmowania wyzwań, potrzebuje tylko ku temu zachęty oraz poczucia, że jest doceniany. pl
dc.description.abstract The main objective of this Master’s thesis was to examine the effectiveness of incentives for tangible and intangible exemplified by the Social Insurance Company in Nowy Sacz. Four more specific objectives of the work undertaken are: • Investigate use of the Social Insurance Company incentives tangible and intangible • Analysis of tangible and intangible incentive for their effectiveness in motivating employees. Assessment, which ones are more effective. • Explore use of incentives in terms of convergence of the development strategy implemented by the Social Insurance Company. • Investigate convergence of motivational techniques to the needs of employees and answer the question to what extent the incentive system meets the expectations of employees. The survey was conducted in the Social Insurance Company in Nowy Sacz, using the technique of the questionnaire form in which applied closed questions of single choice, closed questions of multiple choice and open questions. The research helped me to gain knowledge about the most attractive motivating means for the employees of the examined organization. It turned out that material stimuli are the most important, preferably of a financial nature. Apart from that I learned that employees want to be motivated, declared taking the additional effort associated with the implementation of developmental strategies if they would be somehow rewarded, irrespective of the form of this reward. To sum up, the man is willing to work, to accept challenges, he needs only some encouragement and the feeling that he is appreciated. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject organizacja pl
dc.subject motywacja i motywowanie pl
dc.subject materialne i niematerialne bodźce motywacyjne pl
dc.subject organization pl
dc.subject motivation and motivation pl
dc.subject Social Insurance Company pl
dc.subject the impact of motivating stimuli pl
dc.title Skuteczność oddziaływania materialnych i niematerialnych bodźców motywacyjnych na zachowania pracowników w organizacjach na przykładzie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative The effectiveness of influence of material and immaterial stimuli on employees behavior in organizations on the example of the Social Insurance Company in Nowy Sacz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-25T19:01:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info