Abstract:
W obecnych czasach każda firma funkcjonująca na rynku zwrócić powinna baczną uwagę na prowadzenie działalności marketingowej swojego przedsiębiorstwa. Konieczność ta wymuszona jest szeregiem oddziaływań ze strony wolnego rynku i praw handlu. Oczywistą sprawą jest także fakt, iż przedsiębiorstwo chcące egzystować na rynku, oprócz produkcji dóbr i usług musi odpowiednio zatroszczyć się o dotarcie, zareklamowanie, przedstawienie i dostarczenie klientom swojej oferty asortymentowej a także zaprezentowanie istnienia firmy na rynku. Celem niniejszej pracy jest próba analizy i identyfikacji specyfiki działalności marketingowej na rynku wód mineralnych, w oparciu o doświadczenia Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA z Krynicy Zdroju – producenta naturalnej wody mineralnej. W pracy przedstawiono teoretyczny opis zagadnień z dziedziny marketingu - genezę, rozwój, istotę, zasady i reguły marketingu. Zawarta została charakterystyka marketingu mix (produktu, ceny, dystrybucji, promocji), oraz opis struktury organizacyjnej marketingu, a także informacje dotyczące procesu i funkcji zarządzania marketingowego oraz znaczenia marketingu dla firmy. Ukazano pozycję Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA na krajowym rynku wód mineralnych, przedstawiono informacje dotyczące całego polskiego rynku wód mineralnych oraz przedstawiono prawne aspekty i determinanty rozwoju rynku wód mineralnych w Polsce. Nakreślono charakterystykę Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA z Krynicy Zdrój oraz dokonano analizy działań marketingowych Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA. Przedstawiono informacje dotyczące organizacji służb marketingowych, opisano rynek docelowy oraz pole aktywności Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA, scharakteryzowano mix marketingowy (produkt, cena, dystrybucja, mix promocyjny) oraz opisano elementy strategii Spółdzielni Pracy MUSZYNIANKA.