Język reklam telewizyjnych adresowanych do młodych użytkowników telefonii komórkowej Heyah

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Kulawiak, Waldemar
dc.date.accessioned 2014-01-26T14:25:05Z
dc.date.available 2014-01-26T14:25:05Z
dc.date.issued 2012-04-12 11:46:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4793
dc.description.abstract Problematyka poruszana w niniejszej pracy dotyczy oddziaływania perswazyjnego reklam telewizyjnych na młodzież gimnazjalną. Analiza podejmuje ten wątek perswazyjnego wpływu reklam telewizyjnych, który obejmuje ich aspekt lingwistyczny, szczególnie przemawiający do młodzieży w wieku dojrzewania. Założone w pracy hipotezy testowano na podstawie dwumodułowego kwestionariusza ankiety badającego postawy gimnazjalistów wobec perswazji reklamowej. Przedmiotem badań była marka Heyah i stosowane przez nią rodzaje perswazji oraz zawarte w nich slogany reklamowe. Badania w obecności ankietera przeprowadzono w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zubrzycy Górnej, gdzie przebadano 109 gimnazjalistów. W rezultacie badań zweryfikowano prawdziwość założeń badawczych i udowodniono m.in., iż niemal wszyscy gimnazjaliści oglądają reklamy telewizyjne, a ponad połowa z nich przyznaje, że reklama jest w stanie przekonywać do zakupów młodzież w wieku dojrzewania, a więc szczególnie podatną na wpływ. Wśród najważniejszych cech reklam wzmacniających siłę perswazji gimnazjaliści wyróżniają oryginalność i humor – co ujawnia ich emocjonalne podejście do reklamy, oraz jasne i wiarygodne argumenty, które powinny dotyczyć przede wszystkim ceny oraz oferty. Niemal wszyscy gimnazjaliści znają markę Heyah i uznają jej reklamy za lubiane i dopasowane do ich grupy wiekowej. Ponad połowa z nich uznaje slogany Heyah za przekonujące a argumentacja z nich płynąca jest dla nich atrakcyjna perswazyjnie, co dowodzi prawdziwości jednej z postawionych hipotez (H1). Badania nie potwierdziły, że nagromadzenie dużej ilości środków lingwistycznych miało wpływ na podniesienie skuteczności perswazyjnej sloganów reklamy telewizyjnej. pl
dc.description.abstract The problematic aspects discussed in this paper refer to the persuasive influence of TV commercials on lower secondary school students. The analysis takes up this notion of persuasive influence of TV commercials, which encompasses their linguistic aspect which is particularly appealing to adolescents. The hypotheses assumed in the paper were tested based on a double-module questionnaire form which checked the attitudes of lower secondary school students towards persuasion used in advertising. The subject of the survey was Heyah brand and types of persuasion used by the brand as well as advertising slogans used in it. The survey was conducted in the presence of an interviewer at Gimnazjum im. Jana Pawła (John Paul II Lower Secondary School) in Zubrzyca Górna, testing 109 lower secondary school students. As a result of the survey, the accuracy of the survey assumptions was verified and it was proved, among others, that almost all lower secondary school students watched TV commercials and more than half of them confirmed that a TV commercial was able to persuade adolescents, i.e. a group particularly susceptible to influences, to shop. Among the most important features of a TV commercial which enhance the power of persuasion, the students listed originality and humor – which discloses their emotional attitude to TV commercials – as well as clear and reliable arguments which should concern primarily the price and the offer. Almost all students of lower secondary schools know Heyah brand and find its TV commercials likeable and adjusted to their age group. More than half of them find Heyah slogans convincing and the arguments used in commercials are attractive for them from the persuasive point of view, which proves the accuracy of one of the formulated hypotheses (H1). The survey did not confirm, however, that concentration of a large number of linguistic means would have an influence on increasing the persuasive efficiency of the slogans used in TV commercials. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject język pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject komunikat pl
dc.subject reklama pl
dc.subject wpływ pl
dc.subject gimnazjaliści pl
dc.subject ankieta pl
dc.title Język reklam telewizyjnych adresowanych do młodych użytkowników telefonii komórkowej Heyah pl
dc.title.alternative The language of television commercial aimed at adolescent users of Heyah cellular network pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-26T12:55:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info