Wdrażanie systemu jakości edukacji - na przykładzie Zespołu Szkół Prywatnych w Katowicach

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Bąk Monika
dc.date.accessioned 2014-01-26T19:39:01Z
dc.date.available 2014-01-26T19:39:01Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4796
dc.description.abstract Nastawienie na jakość wymieniane jest jako jeden z głównych trendów w rozwoju światowej edukacji na najbliższe lata. Nie omija ono także aktualnie reformowanego szkolnictwa w Polsce. Wprawdzie wypracowuje ono własne drogi osiągania jakości, ale poszukiwane są jeszcze odpowiedzi na liczne, związane z tym tematem pytania. Argumenty za i przeciw ISO serii 9000 są adekwatnym odzwierciedleniem prowadzonych od wielu lat debat o jakości funkcjonowania wszelkich podmiotów gospodarczych, z którymi spotykamy się na co dzień. W tych rozważaniach nie może zabraknąć także problematyki szkoły, gdyż ona powinna dawać przykład takiego zorganizowania procesu wychowania i kształcenia, który pozostawia trwałe ślady w osobowości każdego ucznia, użyteczne dla niego i społeczeństw. Normy ISO 9000 są potrzebne szkolnictwu i wszystkim jego klientom, gdyż oparte są na podstawie uznanego dorobku wielu dyscyplin naukowych (ekonomii. organizacji. logiki, zarządzania) i pozwalają na uniknięcie błędów, które mogłyby pogorszyć pozycję szkoły w świecie narastającej konkurencji. Niniejsza praca prezentuje teoretyczną stronę funkcjonowania systemu zapewniania jakości ISO serii 9000 popartą praktycznym jego wdrożeniem w Zespole Szkół Prywatnych w Katowicach. Głównym powodem wyboru tego problemu był fakt iż w Polsce śladami najbardziej rozwiniętych krajów świata coraz więcej organizacji usługowych w tym szkół stosuje system zapewnienia jakości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject jakość pl
dc.subject jakość produktu pl
dc.subject jakość usługi pl
dc.subject znaki jakości pl
dc.subject kontrola jakości QC pl
dc.subject zapewnianie jakości pl
dc.subject standaryzacja systemów jakości pl
dc.subject TQM pl
dc.subject Norma ISO 9001: 2000 pl
dc.subject systemy zapewniania jakości pl
dc.subject edukacja pl
dc.subject szkoły prywatne pl
dc.subject audyty pl
dc.subject certyfikaty pl
dc.title Wdrażanie systemu jakości edukacji - na przykładzie Zespołu Szkół Prywatnych w Katowicach pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info