Strategie uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku sprzedaży książek przez zastosowanie technologii teleinformatycznej
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi na Internet jako na dodatkowe, potężne narzędzie marketingowe w nowocześnie zarządzanej firmie. W pracy została przedstawiona idea zastosowania Internetu w marketingu firmy. Zawarto tutaj jednocześnie przekrojowy pogląd na to czym tak naprawdę jest Internet i jakie są jego możliwości. W dalszej części pracy mieszczą się informacje dotyczące e-commerce (handlu elektronicznego w Internecie). Przedstawiona w nim dokumentacja pozwoli zrozumieć zjawisko e-commerce oraz pomoże w subiektywnej ocenie tego narzędzia jako środka nowoczesnego sposobu uzyskiwania przychodów. Ponadto, znajdują się między innymi informacje jak, gdzie i kiedy można zastosować Internet w biznesie, tak aby przy jego pomocy możliwe było prowadzenie dochodowej i bezpiecznej działalności handlowej lub komercyjnej. Oprócz tych wskazówek można znaleźć tutaj dane dotyczące oprogramowania umożliwiającego sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa wirtualnego oraz kilka cennych rad jak tworzyć swoją witrynę WWW.
W części praktycznej autor pokazuje na przykładzie działalności firm: Amazon.com oraz Borns&Noble, jak e-commerce sprawdza się w praktyce. Więcej miejsca poświęcono firmie Amazon.com, która stanowi tutaj bazę, lecz dokonano również porównania jej działalności z firmą Borns&Noble, stanowiącą dla niej konkurencję. Wiadomości zawarte w tym rozdziale pokazują praktyczne zastosowanie e-commerce. Autor przedstawia strategie wykorzystywane w firmie Amazon.com i ich bezpośredni wpływ na jej pozycję od strony konkurencyjności oraz wyników finansowych.
Ze względu na obszerność tematu w pracy umieszczono wszelkie linki i odnośniki do stron związanych z zagadnieniem e-commerce celem pomocy osobom zainteresowanym zgłębieniem tematu wykraczającego poza dane zawarte w poniższej pracy.
Opis
Słowa kluczowe
konkurecja w Internecie, marketing, e-commerce, działania promocyjne w przedsiębiorstwie, Technologie Teleinformatyczne -Internet, zastosowanie Internetu w działalności gospodarczej, handel elektroniczny, EDI (Electronic Data Interchange) - elektroniczna wymiana danych, Aplikacje CRM (Customer Relationship Management), rynku sprzedaży książek, interaktywny hipermarket Amazon.com, polski rynek księgarni on-line, księgarnia "Merlin"