Strategie uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku sprzedaży książek przez zastosowanie technologii teleinformatycznej

Brak miniatury

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi na Internet jako na dodatkowe, potężne narzędzie marketingowe w nowocześnie zarządzanej firmie. W pracy została przedstawiona idea zastosowania Internetu w marketingu firmy. Zawarto tutaj jednocześnie przekrojowy pogląd na to czym tak naprawdę jest Internet i jakie są jego możliwości. W dalszej części pracy mieszczą się informacje dotyczące e-commerce (handlu elektronicznego w Internecie). Przedstawiona w nim dokumentacja pozwoli zrozumieć zjawisko e-commerce oraz pomoże w subiektywnej ocenie tego narzędzia jako środka nowoczesnego sposobu uzyskiwania przychodów. Ponadto, znajdują się między innymi informacje jak, gdzie i kiedy można zastosować Internet w biznesie, tak aby przy jego pomocy możliwe było prowadzenie dochodowej i bezpiecznej działalności handlowej lub komercyjnej. Oprócz tych wskazówek można znaleźć tutaj dane dotyczące oprogramowania umożliwiającego sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa wirtualnego oraz kilka cennych rad jak tworzyć swoją witrynę WWW. W części praktycznej autor pokazuje na przykładzie działalności firm: Amazon.com oraz Borns&Noble, jak e-commerce sprawdza się w praktyce. Więcej miejsca poświęcono firmie Amazon.com, która stanowi tutaj bazę, lecz dokonano również porównania jej działalności z firmą Borns&Noble, stanowiącą dla niej konkurencję. Wiadomości zawarte w tym rozdziale pokazują praktyczne zastosowanie e-commerce. Autor przedstawia strategie wykorzystywane w firmie Amazon.com i ich bezpośredni wpływ na jej pozycję od strony konkurencyjności oraz wyników finansowych. Ze względu na obszerność tematu w pracy umieszczono wszelkie linki i odnośniki do stron związanych z zagadnieniem e-commerce celem pomocy osobom zainteresowanym zgłębieniem tematu wykraczającego poza dane zawarte w poniższej pracy.

Opis

Słowa kluczowe

konkurecja w Internecie, marketing, e-commerce, działania promocyjne w przedsiębiorstwie, Technologie Teleinformatyczne -Internet, zastosowanie Internetu w działalności gospodarczej, handel elektroniczny, EDI (Electronic Data Interchange) - elektroniczna wymiana danych, Aplikacje CRM (Customer Relationship Management), rynku sprzedaży książek, interaktywny hipermarket Amazon.com, polski rynek księgarni on-line, księgarnia "Merlin"

Cytowanie