Celem pracy jest prezentacja działalności aktywnej na światowym rynku firmy MONAVIE, której misja i strategia opiera się na prozdrowotnym, systemowym projekcie produktu. Praca prezentuje wizję, misję i cele strategiczne MONAVIE, gamę produktów oraz drogę firmy do sukcesu rynkowego. Działalność firmy MONAVIE przedstawiona została w odniesieniu do konsumpcji zrównoważonej, oraz konsumpcjonizmu, jako zjawisk globalnych oddziaływujących na każdy aspekt naszego życia, niezależnie od miejsca zamieszkania, narodowości, rasy, czy religii. MONAVIE reprezentuje segment przedsiębiorstw, które charakteryzuje wysoki stopień społecznej odpowiedzialności. W pracy zaprezentowano najważniejsze cele strategiczne firmy oraz praktykę zarządzania przedsiębiorstwem. Przykład firmy MONAVIE obrazuje korzyści płynące z konsekwentnego wdrażania systemu marketingu wielopoziomowego. Praca podejmuje także problematykę „Wellness Industry” jako elementu „przemysłu zdrowia” – pokazując rewolucję w stylu życia, jako mega trend XXI wieku. Filozofia wellness zawiera główne założenia, którymi kieruje się przemysł zdrowia. Mówi o stylu życia jako o najważniejszym czynniku wpływającym na nasze zdrowie, kondycję i dobre samopoczucie. Opisuje trendy wellness w Europie i na Świecie, będące w opozycji do obowiązujących norm żywieniowych zawartych w „Codeks Alimentarius”. Jedną z tez pracy dotyczącą rosnącej świadomości prozdrowotnej konsumentów ilustrują wyniki badań preferencji konsumentów suplementów diety i produktów firmy MONAVIE.
The aim of the dissertation is to present MONAVIE, the firm active in the global market. MONAVIE's mission and strategy is based on the pro-health, product system. This paper presents the vision, mission and strategic objectives of MONAVIE, range of products and the way of the company to the global market success. MONAVIE activity is presented in relation to sustainable consumption and consumerism, as a global phenomenon affecting nowadays every aspect of our lives, regardless of residence, nationality, race, or religion. MONAVIE represents the segment of enterprises, which are characterized by a high level of social responsibility. The paper presents the key strategic objectives of the company and the practice of business management. MONAVIE example illustrates the benefits of consistent implementation of multi-level marketing system. The paper takes the issue of "Wellness Industry" as a part of the "health industry" - showing a revolution in the way of life, as a mega trend of the XXI century. Wellness philosophy includes the core assumptions that guide the health industry. It's about lifestyle as a major factor contributing to our health, fitness and wellbeing. Wellness trends in Europe and in the World, being in opposition to the current nutritional standards are contained in the "Codeks Alimentarius". The research results of consumer preferences illustrate the thesis of increasing awareness of health-orientation among contemporary consumers of MONAVIE products and dietary supplements.