Abstract:
Głównym celem pracy było poznanie struktury przekazu reklamowego oraz zasad kształtowania tego przekazu z szczególnym uwzględnieniem reklamy telewizyjnej. Kolejnym celem pracy było określenie specyfiki przekazu promocyjnego produktów bankowych. Celem badawczym pracy było scharakteryzowanie specyfiki przekazów reklamowych produktów wybranych banków. Dokonując analizy własnej w przekazach reklamowych zwracałam uwagę na takie elementy jak: treść przekazu, kształt przekazu, źródło przekazu, język reklamy. W swojej pracy analizowałam również style emisji oraz formy komunikacji wykorzystywane przez twórców reklam bankowych. Praca składa się z czterech rozdziałów: Rozdział I charakteryzuje główne zagadnienia reklamy, podstawowe funkcje reklamy, opisuje zasady jakimi powinni kierować się twórcy reklam. Przedstawiłam także połączenia reklamy z pozostałymi elementami promocji oraz określiłam cele jakie można osiągnąć dzięki różnorakim rodzajom reklamy. Rozdział II opisuje czym jest przekaz w komunikacji marketingowej. Przedstawiłam jak zbudowany jest przekaz reklamowy oraz przez kogo jest on najczęściej tworzony i w jaki sposób. Rozdział III zawiera opis produktów bankowych i systemu bankowego funkcjonującego w naszym państwie. Omówiona została również specyfika reklamy produktów bankowych. Rozdział IV ma charakter empiryczny. Na podstawie własnych obserwacji dokonałam analizy przekazu reklamowego produktów bankowych. Analizy dokonałam w oparciu o spoty reklamowe sześciu wybranych banków, emitowanych w dwóch stacjach telewizyjnych, w TVP 1 oraz w TVN.