Uwarunkowania powstania turystycznego klastra sportów zimowych w Beskidzie Sądeckim

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Bednarek, Beata
dc.date.accessioned 2014-01-27T08:42:16Z
dc.date.available 2014-01-27T08:42:16Z
dc.date.issued 2012-04-15 12:42:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4828
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie problematyki klasteringu jako zjawisko umożliwiającego firmom z sektora turystyki, poszerzenie perspektyw na rynku. W szczególności analizie poddany został klaster występujący na rynku turystycznym w Polsce. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do rynku turystycznego i klasteringu, a mianowicie, czy zjawisko to ma rację bytu na owym rynku. Badania przeprowadziłam na podstawie wnikliwych analiz wtórnych, przeprowadzonych wywiadów z właścicielami przedsiębiorstw turystycznych, wywiadów z ratownikami GOPR Krynica, na podstawie wewnętrznych ankiet przeprowadzanych wśród turystów ośrodków narciarskich. Całość rozważań osadzona została w ramach analizy SWOT/TOWS, której głównym zadaniem jest wskazanie strategii jaką powinno przyjąć dane przedsiębiorstwo. Analiza jednoznacznie wskazuje, iż współczesne przedsiębiorstwa na rynku turystycznym poradzą sobie we współdziałaniu w innowacyjnym zjawisku, jakim jest klastering, choć na dzień dzisiejszy nie jest to łatwe. pl
dc.description.abstract The purpose of this paper is to describe and assess how clustering provides companies in the tourism industry with a wide range of new market opportunities. The object of this paper analysis has been a Polish cluster in the tourism industry. The author asks the question whether the concept of clusters makes sense in the tourism industry. The research methods applied include secondary data analyses, interviews with tourist agency owners and with Krynica Mountain Rescue Team (GOPR) rescuers, as well as questionnaires conducted among ski resorts tourists. The author set her research within the framework of SWOT/TOWS analysis, whose major objective has been to recommend a strategy for a particular company. The analysis shows very clearly that today’s companies in the tourism industry will be able to cooperate within innovative clusters, regardless of the difficulties they are currently facing. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject klaster pl
dc.subject klastering pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject Beskid Sądecki pl
dc.subject narty pl
dc.subject rynek turystyczny pl
dc.subject cluster pl
dc.subject clustering pl
dc.subject competitiveness pl
dc.subject entrepreneurship pl
dc.subject skiing pl
dc.subject tourism industry pl
dc.title Uwarunkowania powstania turystycznego klastra sportów zimowych w Beskidzie Sądeckim pl
dc.title.alternative Determinants of establishing a winter sports tourist cluster in Beskid Sądecki Region pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-26T10:27:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info