Abstract:
Szkolenia, kursy zawodowe i treningi menedżerskie stały się integralnym elementem polityki każdej firmy chcącej odnieść sukces a uczenie się jest postrzegane jako nowa forma aktywności zawodowej pracowników. Szkolenia muszą być jednak ściśle związane z innymi procesami(rekrutacją, selekcją, ocenami pracowniczymi) i wynikać z rzeczywistych potrzeb zarówno pracowniczych, jaki firmy.2Dzięki inwestowaniu w rozwój swoich pracowników firma może uzyskać przewagę konkurencyjną, poprawić swoje wyniki ekonomiczne oraz pełniej wykorzystać tkwiący w pracownikach potencjał pracy .Szkoleni pracownicy są lepiej zmotywowani do pracy oraz są odpowiednio przygotowani do wykonywania bieżących i przyszłych zadań. Szkolenia powodują, że pracownicy bardziej identyfikują się z firmą i jej zadaniami. Podnoszenie kwalifikacji pracowników wpływa również na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Celem tej pracy jest przedstawienie złożonego procesu szkoleń oraz jego wpływu na efektywność działania pracowników oraz całej organizacji, na przykładzie Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej. Intencją autora jest przybliżenie metodologii szkoleń, sposobów konstruowania systemu szkoleń, jego poszczególnych etapów, począwszy od przygotowania, planowania i prowadzenia działań szkoleniowych, a skończywszy na ocenie efektywności szkoleń.