Strategia marketingowa Renault w relacji B2B na przykładzie "Renault Centrum Obsługi Firm" w Katowicach

Brak miniatury

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca ma za zadanie przedstawić w mniejszym stopniu działania marketingowe koncernu Renault na rynku samochodów użytkowych w Polsce a bardziej ma być próbą określenia strategii marketingowej właściwej dla realizacji nowopowstałego w Polsce projektu „Renault Centrum Obsługi Firm”. Relatywnie niedawno – w latach 1999 - 2000 jego realizacja, z różnym zaangażowaniem uczestników, rozpoczęła się w wielu krajach Europy. Trudno jest już dziś wyciągnąć precyzyjne wnioski na podstawie wyników w którymkolwiek regionie gdzie projekt jest realizowany – tym bardziej, że wyniki nie są jeszcze oficjalnie publikowane a specyfika różnych regionów Europy diametralnie od siebie odbiega. W takiej sytuacji koniecznym wydaje się opracowanie odrębnej strategii nie tylko na samym rynku polskim ale być może nawet na lokalnych rynkach regionalnych. W niniejszym opracowaniu wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu z zakresu marketingu jak i materiały informacyjne uzyskane z Renault Polska, materiały publikowane na oficjalnych stronach internetowych związanych i nie związanych z koncernem Renault, oficjalne materiały informacyjne uzyskane w sieci dealerów Renault, materiały informacyjne w medialnych publikacjach motoryzacyjnych i marketingowych.Celem pracy jest próba określenia w ogóle strategii marketingowej realizowanej w nowo powstałej sieci Renault Centrum Obsługi Firm w Polsce. Tam gdzie to tylko będzie możliwe autor odnosi się do szeroko pojętej idei Renault Centrum Obsługi Firm realizowanej na terenie całego kraju. W pewnych jednak podrozdziałach, ze względu na ich specyfikę samego projektu, podane są odniesienia do pojedynczego punktu Renault Centrum Obsługi Firm w Katowicach. Przyjęto hipotezę, iż przedstawione propozycje strategii marketingowej dla Renault Centrum Obsługi Firm bądź też sugestie modyfikacji i uzupełnienia elementów strategii istniejącej, mogą przyczynić się do uzyskania wysokiej pozycji na rynku polskim.

Opis

Słowa kluczowe

strategia marketingowa przedsiębiorstwa, strategia rozwoju przedsiębiorstwa, strategia konkurencji, "Renault Centrum Obsługi Firm", analiza otoczenia firmy, analiza SWOT, polityka cenowa, strategia dystrybucji

Cytowanie