Model samolotu P-40 i animacja oparta na tym modelu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-04-20 16:13:53

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem mojej pracy było stworzenie modelu samolotu P-40 i zaprezentowanie go w środowisku 3D. Korzystając z możliwości oferowanych przez różne współczesne programy do tworzenia i obróbki grafiki trójwymiarowej, chciałem pokazać część stosowanych obecnie technik wizualizacji obiektów w przestrzeni 3D jak również ich animacji. W pracy zawarto krótki opis najważniejszych technik modelowania obiektów trójwymiarowych i sposobów ich teksturowania, począwszy od najprostszych prymitywów do bardziej kompleksowych obiektów, stosowanych tylko w zaawansowanych pakietach graficznych. W pracy umieszczono przegląd dostępnych rozwiązań służących do wizualizacji obiektów i scen trójwymiarowych. Celem tego było pokazanie zróżnicowania takiego oprogramowania pod względem zastosowania, możliwości i narzędzi stosowanych do modelowania oraz jakości generowanych przez nie obrazów. W pracy przedstawiłem także programy pomocnicze skracające czas potrzebny do przygotowania modelu, jak również takie, które umożliwiają obróbkę i dodawanie efektów wizualnych do animacji. Sam model wzorowany był na jednej z wersji samolotu p-40. Samolot ten był najczęściej używanym samolotem myśliwskim, okresu drugiej wojny światowej (stosowany przez wszystkie państwa alianckie a nawet Japonię). W praktycznej części pracy został opisany sposób tworzenia samego modelu, jak i jego obróbki z przykładami. Model został utworzony w programie 3ds Max, szczegółowy opis tego procesu został umieszczony w rozdziale zatytułowanym „Tworzenie modelu w 3ds Max”. Następne rozdziały ukazują zastosowane sposoby teksturowania jak również animacji. W rozdziale „Animacja i Post-procesing” został opisany sposób wykonania efektów specjalnych oraz niektórych funkcji programu Affter Efect.

Opis

Słowa kluczowe

grafika komputerowa, programy graficzne, wizualizacja komputerowa, samoloty, animacja

Cytowanie