dc.description.abstract |
Głównym celem niniejszej pracy jest opisanie działania procesu dystrybucji
artykułów sportowych na przykładzie firmy Sport Partner. Ukazana w niej w szeroki sposób jest dystrybucja przez dodatkowy kanał dystrybucji jakim jest Internet. Omówiono w niej wady i zalety oraz oceniono proces dystrybucji w firmie Sport Partner. Wskazano także własne propozycje dotyczące usprawnień tego procesu.
Praca składa się z trzech głównych części. Pierwsza część skupia się na zagadnieniach
teoretycznych takich jak: pokazanie dystrybucji jako elementu marketingu-mix,
przedstawienie specyfikacji i funkcjonowania kanałów dystrybucji oraz zaprezentowanie
współczesnych tendencji dystrybucji (sprzedaż detaliczna i nowy kanał dystrybucji –
Internet). Drugi rozdział to przedstawienie firmy Sport Partner czyli historia jej powstania i
rozwoju oraz ukazanie marketingu-mix w firmie. W rozdziale tym także ukazany jest szeroko rozwój sprzedaży internetowej. Rozdział trzeci to charakterystyka procesu dystrybucji w firmie, jej ocena oraz propozycje własne dotyczące usprawnień.
W pracy wykorzystano przede wszystkim literaturę z zakresu marketingu oraz
dystrybucji a także źródła internetowe na temat merchandisingu, programów lojalnościowych oraz allegro. Dodatkowo wykorzystano dane własne firmy Sport Partner oraz kilku letnie doświadczenie i obserwacje autora a zarazem pracownika opisywanej firmy. |
pl |