Abstract:
Przedsiębiorstwo przyszłości, to takie, w którym traktuje się kapitał ludzki, jako najcenniejszy z zasobów organizacji. Mobilizuje, pobudza intelekt oraz energię wszystkich pracowników. Umiejętności, rozwijane poprzez systematyczne inwestowanie, tzn. podnoszenie kwalifikacji, specjalizację, dzięki, szkoleniu i doskonaleniu potencjału ludzkiego, pomogą firmie odnieść sukces na globalnym rynku. Obecnie obserwuje się pozytywne zjawisko wśród polskich i zagranicznych firm, które zaczynają dostrzegać wagę doskonalenia zawodowego swoich pracowników. Powodem tego sąm.in. korzyści, jakie niosą ze sobą szkolenia nie tylko dla pojedynczego pracownika, ale przede wszystkim całej organizacji. Celem ogólnym pracy jest pokazanie, jaką funkcję we współczesnym przedsiębiorstwie spełniają szkolenia i doskonalenie zasobów ludzkich. Celem szczegółowym jest próba odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu charakteryzowane przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę z ważności, konieczności specjalizacji i rozwoju potencjału społecznego firmy, czyli jak podchodzi do kwestii szkoleń oraz jak analizowane są potrzeby szkoleniowe. Praca ma na celu także pokazać, jak wygląda organizacja szkoleń w charakteryzowanej firmie oraz dokonać oceny prowadzonych szkoleń przez pracowników. Narzędziem, badającym skuteczność przeprowadzonych kursów, będzie ankieta. Dostarczy ona firmie informacji na temat postrzegania przez szkolonych kwestii związanej z ich doskonaleniem zawodowym, zaangażowaniem podczas szkolenia, zdobytej wiedzy i umiejętności. Stanowić będzie pewnego rodzaju podpowiedź dla kadry zarządzającej odnośnie przyszłych potrzeb szkoleniowych, zgłaszanych przez pracowników. Na podstawie ankiety, osoba odpowiedzialna za szkolenia może dokonać oszacowania danego kursu pod względem jego przydatności z punktu widzenia KHS „Krosno” S.A.