Zachowania konsumentów na rynku kawy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Chmiel, Iwona
dc.date.accessioned 2014-01-29T08:02:17Z
dc.date.available 2014-01-29T08:02:17Z
dc.date.issued 2012-03-29 12:23:01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4930
dc.description.abstract Znajomość zachowań nabywców pozwala określić jak konsument zachowa się w danej sytuacji, co może wpłynąć na jego postępowanie, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą dokładniej określać plan działań marketingowych po poznaniu zwyczajów jakie odpowiadają danym konsumentom. Natomiast poznanie procesów jakie mają miejsce podczas podejmowania decyzji zakupu, ich determinantów oraz rodzajów, jak i poznanie zachowań nabywców po dokonaniu decyzji zakupu są podstawowymi kryteriami, według których klasyfikujemy konsumentów. Celem pracy jest próba opisania zachowań konsumenta na rynku oraz ukazanie procesów podejmowania decyzji, zwrócenie uwagi na ich charakterystykę oraz przedstawienie głównych zagadnień i problemów z tym związanych. Ponadto przeprowadzono badania zachowań mieszkańców Jasła na przykładzie rynku kawy. Praca składa się z czterech rozdziałów, które realizują przyjęte cele pracy. Trzy pierwsze rozdziały mają charakter teoretyczny i stanowią podstawę metodyczną do przedstawienia zachowania konsumentów na rynku kawy. Rozdział pierwszy przedstawia teorię zachowań konsumentów, pojęcie, istotę i zakres zachowania konsumenta, rozwój tych teorii i rodzaje zachowań konsumentów. Rozdział drugi to opis czynników wewnętrznych i zewnętrznych kształtujących zachowanie konsumentów. Rozdział trzeci to przedstawienie procesu podejmowania decyzji zakupu, rodzaju decyzji konsumenckich i faz podejmowania decyzji zakupu. Rozdział czwarty przedstawia charakterystykę rynku kawy w Polsce, jego strukturę podmiotową i przedmiotową, a także konsumentów kawy i ich zachowanie na rynku. pl
dc.description.abstract Knowledge of the behavior of buyers can determine how consumers will behave in a given situation, which can affect its behavior, so businesses can more accurately define the marketing plan of action after learning habits that meet the consumers. While understanding the processes that occur during the purchase decision-making, their determinants and types, as well as understanding the behavior of buyers after the purchase decisions are the fundamental criteria by which we classify consumers. The aim of this paper is to describe the behavior of consumers in the market and show the decision-making processes, drawing attention to their characteristics, and present the main issues and problems related to this. In addition, behavioral studies were performed on the example of residents Jaslo coffee market. The work consists of four chapters that implement work adopted goals. The first three chapters are theoretical and methodological underpin consumer behavior to make the coffee market. The first chapter presents the theory of consumer behavior, the concept, spirit and scope of consumer behavior, the development of these theories and types of consumer behavior. The second chapter is a description of internal and external factors influencing consumer behavior. The third chapter is a presentation of the purchase decision-making process, the type of consumer decisions and purchasing decision-making phase. The fourth chapter presents the characteristics of the coffee market in Poland, the structure of subjective and objective, as well as coffee consumers and their behavior in the market. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konsument pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject rynek pl
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject consumer pl
dc.subject consumer behavior pl
dc.subject market pl
dc.subject marketing research pl
dc.title Zachowania konsumentów na rynku kawy pl
dc.title.alternative Consumer behaviour in the coffee market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-28T09:11:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info