Abstract:
Pozytywny wizerunek firmy jest jednym z istotnych warunków wyróżniania się na rynku, a tym samym uzyskiwania pożądanej pozycji konkurencyjnej. Potrzeba kompleksowych działań a rzecz dbałości o wizerunek staje się coraz bardziej oczywista także dla polskich przedsiębiorstw. Firmy, chcąc odnieść stabilny sukces rynkowy, muszą podjąć wobec klientów działania znacznie dalej idące niż wprowadzenie na rynek dobrego produktu czy usługi, zaoferowania ich po atrakcyjnej cenie, udostępnienie poprzez właściwą sieć sprzedaży i intensywne promowanie. przedsiębiorstwa te muszą komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, czego efektem jest tworzenie określonego wizerunku firmy. Wizerunkiem firmy moŜna i trzeba zarządzać, konfrontując teorię i praktykę zarządzania z teorią i praktyką kreowania wizerunku. W dużych, ekspansywnie działających firmach jedynie sprawne zarządzanie wizerunkiem może sprostać potrzebom kompleksowego budowania ich wartości i przewagi rynkowej. Wynika to z faktu, że wizerunek przedsiębiorstwa tworzony jest przez szereg rozmaitych działań, a nie tylko te, które tradycyjnie określa się jako public relations. W niniejszej pracy scharakteryzowano proces kreowania wizerunku organizacji na przykładzie firmy „Wiśniowski”