Abstract:
Przez długie lata o sukcesie firmy mówiono głównie w kontekście osiąganych wyników finansowych. Taki stan rzeczy ma miejsce do dzisiaj, jednakże coraz więcej organizacji zaczyna dostrzegać, iż sukces ekonomiczny to tylko jeden z determinantów sukcesu prowadzonej działalności. W gospodarce wolnorynkowej o charakterze globalnym, która charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, wprowadzaniem na rynek coraz to nowszych produktów i technologii, sukces mogą uzyskać tylko te firmy, które potrafią spojrzeć na swoich pracowników, jak na prawdziwy i najbardziej wartościowy „składnik” aktywów firmy. Pracownik aby wykonać powierzone mu zadanie musi nie tylko posiadać określoną wiedzę merytoryczną ale również i przede wszystkim musi być odpowiednio zmotywowany, aby wykonać zadanie na odpowiednim, możliwym do zaakceptowania poziomie. Dotyczy to nie tylko pracowników najniższego szczebla ale także tych , którzy odpowiedzialni są za pracę innych. Każdy pracownik, niezależnie więc od zajmowanego stanowiska musi być umotywowany, by mógł zidentyfikować się z misją i celami organizacji, przyczyniając się tym samym do jej rozwoju.Celem niniejszej pracy będzie próba zaprezentowania współcześnie stosowanych metod motywowania oraz zagrożeń jakie mogą pojawić się w trakcie tego procesu.