Komunikacja interpersonalna oraz umiejętność zarządzania zmianą jako oczekiwane umiejętności w środowisku menedżerskim

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Zubek Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-01-31T07:40:29Z
dc.date.available 2014-01-31T07:40:29Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5031
dc.description.abstract We współczesnym świecie, charakteryzującym się dużą dynamiką trudnych do przewidzenia zmian, wywierających wpływ na funkcjonowanie każdej organizacji można zaobserwować dwie tendencje: globalizację oraz demokrację życia. Organizacje utraciły swoją uprzywilejowaną pozycję w społeczeństwie. Chcąc odnosić sukcesy w swojej działalności muszą umieć współpracować z innymi organizacjami znajdującymi się w ich otoczeniu. Powinny spełniać oczekiwania swoich uczestników i partnerów. Powyższa sytuacja powoduje, że współczesne zarządzanie organizacją jest bardzo trudnym procesem, odbiegającym często od istniejących doświadczeń w tej dziedzinie. Z tych też względów menedżer, który chce skutecznie zarządzać organizacją powinien umieć rozwiązać trudne problemy związane z jej funkcjonowaniem. Jego osobowość powinna mu umożliwić bycie osobą asertywną i przedsiębiorczą, ponieważ tylko osoba posiadająca takie cechy może sprostać zadaniom postawionym przed efektywnym menedżerem. Menedżer powinien posiadać umiejętności techniczne, interpersonalne, koncepcyjne, diagnostyczne i analityczne, które umożliwiają mu realizację funkcji menedżerskich, takich jak: planowanie, organizowanie, motywowanie oraz kontrolowanie. W niniejszej pracy autorka zwraca uwagę na kompetencje interpersonalne, które są warunkiem skutecznego zarządzania i kierowania a przede wszystkim pierwszej z tej grupy umiejętności: porozumiewaniu się. Współczesny menedżer staje też przed poważnym zadaniem wprowadzania zmian. Menedżerowie muszą uczyć się zmian i nabywać umiejętności zarządzania nimi. Dzisiaj jeszcze wielu menedżerów ma problemy z tym jak zarządzać zmianą. Wynika to zarówno z burzliwości i braku przejrzystości samego otoczenia, jak i dotychczasowych koncepcji nauczania i doświadczeń z praktyki zarządzania. Dlatego tak ważne w środowisku menedżerskim jest poznanie sposobów wprowadzania zmian oraz sposobów niwelowania źródeł oporu. Autorka w badaniach własnych próbuje znaleźć odpowiedzi na dwa pytania: czy znajomość zasad komunikatywności ma wpływ na skuteczność porozumiewania się menedżera z podwładnymi, oraz w jakim stopniu menedżerowie XXI wieku znają technik wprowadzania zmian. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject menedżer pl
dc.subject kierowanie organizacją pl
dc.subject kompetencje menedżera pl
dc.subject zarządzanie zmianą pl
dc.subject komunikacja interpersonalna pl
dc.title Komunikacja interpersonalna oraz umiejętność zarządzania zmianą jako oczekiwane umiejętności w środowisku menedżerskim pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info