Abstract:
Niniejsza praca jest analizą wykorzystania marketingu w działaniu firmy świadczącej
usługi edukacyjne dla nauczycieli. Do prawidłowego funkcjonowania firmy dostarczającej
usługi dla wąskiej grupy klientów i działającej na rynku, w którym konkurencją są nie tylko
inne tego typu firmy, ale także uczelnie wyższe, bardzo ważne jest zapewnienie jak
najwyższej jakości świadczonych usług. Właściwe odczytanie potrzeb konsumentów oraz
umiejętne wyjście im naprzeciwko z interesującą ofertą, jest gwarancją warunkującą przetrwanie tej firmy na rynku. Takiej analizie została poddana Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Limanowej. Celem pracy jest odpowiedź na następujące problemy:
1. Na ile oferta firmy odpowiada zapotrzebowaniu klientów?
2. Jak kształtuje się komunikacja na poziomie klient - wykładowcy?
3. Czy są jakieś obszary działania firmy, które wymagają poprawy, zmiany, bądź
dopracowania?
Podstawą analizy jakości świadczonych usług w Niepublicznej Placówce
Doskonalenia Nauczycieli w Limanowej jest ankieta, opracowana przez właścicieli firmy,
w oparciu o wytyczne Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ankieta zgodnie z przepisami
prawa oświatowego, przeprowadzana jest po każdych warsztatowych formach doskonalenia
organizowanych przez NPDN. Jest także podstawą do oceny działań firmy przez Kuratorium
Oświaty. Praca zawiera wiedzę zaczerpniętą z literatury z zakresu marketingu i usług, jakości usług oraz obsługi klienta. Wykorzystane zostały także materiały wewnętrzne spółki oraz
ankiety przeprowadzane przez firmę w trakcie prowadzenia kursów. Wykorzystano również
wiedzę zdobytą podczas wieloletniej pracy w Niepublicznej Placówce Doskonalenia
Nauczycieli.