Abstract:
Powszechnie słyszy się, że small business jest podstawą dobrego funkcjonowania gospodarki. Za przykład stawia się Stany Zjednoczone, w których sektor małych i średnich przedsiębiorstw generuje ponad 97% Produktu Krajowego Brutto. W Polsce liczba ta jest mniejsza, ale z roku na rok otwieranych jest więcej firm. Postrzegane jest to jako szansa, a wzrost przedsiębiorczości Polaków jest mile widziany – zarówno przez ekonomistów jak i polityków. Głównym celem tej pracy jest ukazanie aspektów, z którymi musi się liczyć mała firma wchodząca na rynek. Zostały one podzielone na: prawne, organizacyjne, finansowe oraz marketingowe. Obszar prawny opisuje bariery postawione przez ustawodawcę. W tym dziale znajdą się również informacje o niedogodnościach i ułatwieniach stwarzanych przez urzędy, w których załatwia się sprawy związane z prowadzeniem firmy. Dotyczy to również możliwości otrzymania informacji od pracowników urzędu oraz jakości i profesjonalności ich obsługi. W dziale aspektów organizacyjnych znajdują się wszelkie bariery, które stają na drodze podczas planowania firmy oraz wdrażania jej w życie. Znajdują się tu zarówno problemy z pracownikami, jak i lokalowe oraz ofertowe. Dział finansowy opisuje trudności kapitałowe, a zwłaszcza problemy oraz propozycje ich rozwiązań związane z rozpoczęciem działalności. Dział marketingowy, bardzo ważny dla sukcesu przedsięwzięcia, opisuje plany, koszty i propozycje marketingu na rynku średniego miasta przy ograniczonych zasobach, jakimi dysponuje małe przedsiębiorstwo. Obserwując polski rynek oraz zachowania przedsiębiorstw na nim, ośmielę się postawić hipotezę, że wejście na rynek miasta średniej wielkości szkoły językowej obłożony jest wieloma trudnościami. Zarówno produkt jak i cała akcja informacyjna musi być bardzo starannie przygotowana, tak, by w najtrudniejszym dla przedsiębiorcy okresie uruchamiania firmy i wyrabiania marki, był on przygotowany na wszelkie ewentualności, którymi może zaskoczyć go rynek i konkurencja.