Abstract:
Każdy z nas nabywa produkty, które odpowiadają naszym wymaganiom, spełniają potrzeby i pragnienia. Z perspektywy konsumenta istotne jest, aby zakupione dobro dostarczyło nam korzyści, której oczekujemy. Siła nabywanych przez nas produktów stanowi o sukcesie przedsiębiorstwa. Z punktu widzenia organizacji produkt nie jest odosobnionym elementem. Jest on jednym z czterech instrumentów, które mają istotny wpływ na powodzenie przedsiębiorstwa na rynku, a tym samym zadowolenie klienta. W zespoleniu z ceną, dystrybucją i promocją, produkt stanowi kompozycję marketingu – mix, dzięki której organizacja oddziałuje na rynek. Te cztery elementy stanowią spójną całość. Zachodzące między nimi związki tworzą całokształt, którego istotą jest realizacja zadań przedsiębiorstwa. Celem niniejszej pracy jest ukazanie znaczenia spójności między produktem i oplatającymi go: ceną, dystrybucją i promocją, jako kompozycji mającej istotny wpływ na sukces przedsiębiorstwa. Obszar badań stanowi sok Kubuś Grupy Maspex Wadowice, która jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych w Polsce.