Celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu turystyki i rynku turystycznego a następnie na tej podstawie dokonano porównania wakacyjnych ofert dotyczących Turcji, trzech wiodących biur podróży z Nowego Sącza. Wywołany kryzys ekonomiczny nie spowodował ogromnych zahamowań na rynku sprzedaży ofert turystycznych. W pracy dokonano charakterystyki rynku turystycznego województwa małopolskiego na tle innych województw, aby lepiej zobrazować podmioty turystyczne w Nowym Sączu. W badaniu użyto materiałów udostępnionych przez nowosądeckie biura podróży. Dokonując porównania wakacyjnych ofert dotyczących Turcji, zauważono znaczące podobieństwa programowe.
The object of this dissertation is concepts classification of tourism and tourist market. What is more, based on this classification a comparison of holiday offers for Turkey three leading travel agencies in Nowy Sącz was made. Economic crisis has not caused a decline in the tourist market. This dissertation compared tourism market in Małopolska to other provinces to better show the tourist operators in Nowy Sącz. Materials used in the study were provided by travel agencies in Nowy Sącz. By comparing holiday offers for Turkey significant similarities were noticed.