Strategie i modele rozwoju małej firmy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Łatka, Justyna
dc.date.accessioned 2014-02-03T10:54:38Z
dc.date.available 2014-02-03T10:54:38Z
dc.date.issued 2012-03-21 11:04:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5196
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza modeli i strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz określenie strategii rozwoju dla sklepu sportowego „Gol Sport” na lata 2012-2014. Badania empiryczne oparto na danych pierwotnych, pochodzących z wywiadu bezpośredniego częściowo ustrukturyzowanego z właścicielem firmy oraz z obserwacji uczestniczącej. Na podstawie przeprowadzonej analizy strategicznej (metoda SWOT i metoda macierzy BCG) zidentyfikowano strategię rozwoju o charakterze ekspansywnym, z dostępnymi opcjami: rozwój produktu, rozwój rynku, koncentracja lub innowacja. Z analiz wynika, że najbardziej odpowiednią opcją dla firmy będzie koncentracja na produktach zaliczających się do grupy obuwia i sprzętu sportowego na nowosądeckim rynku. Po wdrożeniu opcji koncentracji zaleca się opcję rozwoju produktu z grupy sprzętu piłkarskiego i produktów luksusowych, w skład których wchodzą: atlasy treningowe, orbitki, itp. Firma powinna skoncentrować sprzedaż na takich odbiorcach jak szkoły i kluby sportowe i rozwijać długoterminowe więzi z tymi podmiotami. pl
dc.description.abstract The aim of this thesis is an analysis of small and medium-sized companies’ models and strategies and defining the development strategy for the shop “Gol Sport” for the years 2012-2014. An empirical research is based on the primary data, which come from the direct and semi-structured interview with the company’s owner, and from the participant observation. On the basis of the strategic analysis (SWOT method and BCG method), the expansive development strategy was identified with the following options: product development, market development, specialization or innovation. The result of the analyses is that the best option for the company will be specialization focused on products from the footwear and sport equipment group on the Nowy Sącz market. After implementing the specialization option, the product development option in the group of football equipment and luxurious products is recommended. The company should address the customers at sport schools and sport and develop long-term relationships with those entities. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject modele rozwoju pl
dc.subject strategia rozwoju pl
dc.subject small and medium-sized enterprises pl
dc.subject models of development pl
dc.subject development strategies pl
dc.title Strategie i modele rozwoju małej firmy pl
dc.title.alternative Strategies and models of small company development pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-03T09:29:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info