dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest prezentacja i analiza strategii rozwoju PPUP Poczta Polska, zaś jej efektem ocena elementów tej strategii, to jest ocena założeń prywatyzacji, budżetowania oraz rozwoju nowych technologii. Przyjęty cel pracy i elementy strategii rozwoju stanowią bazę weryfikacji następujących hipotez badawczych: 1.Wdrożnie projektowanej strategii rozwoju powinno przyczynić się do umocnienia pozycji rynkowej przedsiębiorstwa oraz jego siły konkurencyjnej; 2. Wdrożenie projektowanej strategii powinno również przyczynić się do modernizacji bazy technicznej i technologicznej przesyłek kurierskich; 3. Warunkiem powodzenia przedsięwzięć rozwojowych powinno być przełamanie barier psychologicznych oraz przyzwyczajeń pracowników do tradycyjnego, dotychczasowego rozwiązywania problemów, co szczególnie było widoczne w omawianym aspekcie rozwoju, którym było budżetowanie. W pracy przedstawiono pojęcie, model i rodzaje strategii marketingowych a także metody i techniki analizy pozycji konkurencyjnej. Rozdział drugi to diagnoza stanu istniejącego Poczty Polskiej. Rozpoczęto ją od prezentacji przepisów regulujących działalność poprzez opis struktury organizacyjnej i działań marketingowych a zakończywszy na prezentacji podstawowych produktów Poczty Polskiej. Rozdział trzeci zawiera uwarunkowania prawne i rynkowe. Omówione zostało nowe prawo pocztowe, strategia działalności, oferta usług Poczty Polskiej na tle wybranych poczt europejskich oraz przedstawiono ocenę konkurencyjności tego przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty to założenia strategii rozwoju. Opisano prywatyzację, budżetowanie, a także rozwój technologii jako jedne z szans dla Poczty Polskiej. |
pl |