Jakość w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie firmy "Elektrical"
Abstrakt
Przedsiębiorcy coraz częściej przekonują się, że warunkiem zwiększenia siły konkurencyjnej przedsiębiorstw jest jakość zasobów ludzkich, kształtowana w procesach zarządzania przedsiębiorstwem. Kształtowanie lepszej jakości wymaga zatem zmian doskonalących całą organizację co z kolei stawia przed osobami, które zarządzają firmą nowe wyzwania. Wdrażając system zarządzania jakością, zgodny z normami europejskimi należy wziąć pod uwagę fakt, że pracownicy powinni brać czynny udział w jego doskonaleniu, gdyż dużą wagę mają te cechy i procesy wymiaru ludzkiego, które są niezbędne w procesie doskonalenia jakości. Wiąże się to z ustaleniem takich celów i sposobów działania wszystkich pracowników, aby mogli w pełni spożytkować swoją wiedzę i umiejętności. Rozwój organizacyjny nastawiony na ludzi i skierowany przeciwko konkurencji z zamiarem pozyskania nowych klientów i utrzymania dotychczasowych, to domena działania nowoczesnych firm. W niniejszej pracy zaprezentowano jedno ze współczesnych przedsiębiorstw, które wdrożyło system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2000. Na podstawie analizy wdrożonego systemu zarządzania jakością w firmie „Elektrikcal” autorka chciała pokazać zależność wdrażanego systemu zarządzania jakością od jakości sprawowania funkcji personalnej. Przedstawia rolę zasobów ludzkich w dążeniu do nadrzędnych celów firmy, które są ściśle związane wdrożonym systemem zarządzania jakością.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie jakością, normy ISO serii 9000, jakość, sukces firmy, wizerunek firmy, firma „Elektrical”, polityka jakości firmy