dc.description.abstract |
Przedsiębiorcy coraz częściej przekonują się, że warunkiem zwiększenia siły konkurencyjnej przedsiębiorstw jest jakość zasobów ludzkich, kształtowana w procesach zarządzania przedsiębiorstwem. Kształtowanie lepszej jakości wymaga zatem zmian doskonalących całą organizację co z kolei stawia przed osobami, które zarządzają firmą nowe wyzwania. Wdrażając system zarządzania jakością, zgodny z normami europejskimi należy wziąć pod uwagę fakt, że pracownicy powinni brać czynny udział w jego doskonaleniu, gdyż dużą wagę mają te cechy i procesy wymiaru ludzkiego, które są niezbędne w procesie doskonalenia jakości. Wiąże się to z ustaleniem takich celów i sposobów działania wszystkich pracowników, aby mogli w pełni spożytkować swoją wiedzę i umiejętności. Rozwój organizacyjny nastawiony na ludzi i skierowany przeciwko konkurencji z zamiarem pozyskania nowych klientów i utrzymania dotychczasowych, to domena działania nowoczesnych firm. W niniejszej pracy zaprezentowano jedno ze współczesnych przedsiębiorstw, które wdrożyło system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2000. Na podstawie analizy wdrożonego systemu zarządzania jakością w firmie „Elektrikcal” autorka chciała pokazać zależność wdrażanego systemu zarządzania jakością od jakości sprawowania funkcji personalnej. Przedstawia rolę zasobów ludzkich w dążeniu do nadrzędnych celów firmy, które są ściśle związane wdrożonym systemem zarządzania jakością. |
pl |