dc.description.abstract |
Niniejsza praca poświęcona jest reklamie zewnętrznej, nazywanej też często reklamą outdoorową, która jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w branży reklamowej w Polsce. Wzrost tego sektora na poziomie 26 % oraz wydatki na reklamę zewnętrzną rzędu 500 mln zł w 2005 roku, świadczy o tym, iż dla outdooru kolejny rok z rzędu został zakończony wielkim sukcesem. Niemniej jednak brak jest opracowań opisujących rynek reklamy zewnętrznej w Polsce. Na początku 2006 roku na rynku wydawniczym pojawiły się dwie książki poświęcone tej tematyce, wydane nakładem dwóch największych agencji reklamy zewnętrznej w Polsce, firmy AMS oraz Ströer. Jednak te publikacje mają bardziej charakter podręczników poświęconych temu rodzajowi reklamy, nie opisując Polskiego rynku reklamy zewnętrznej.
Ponadto w dzisiejszych czasach, ze względu na zmieniający się styl życia, konsumenci spędzają większość swojego czasu poza domem, będących na ogół poza zasięgiem tradycyjnych mediów. Dlatego też reklama zewnętrzna jest nieoceniony środkiem w dotarciu do współczesnych odbiorców. Powodem tego jest również to, iż outdoor jest najmniej inwazyjnym rodzajem reklamy, przez co najbardziej akceptowanym przez odbiorców.
Celem pracy jest opisanie oraz obiektywne przedstawienie stanu rynku reklamy outdoor’owej w Polsce, który w ciągu ostatniej dekady przeszedł ogromne zmiany zarówno strukturalne jak i jakościowe. Dodatkowo praca ma na celu rozpoznanie i zdefiniowanie odbiorców reklamy zewnętrznej w Polsce. Dlatego też większość przykładów i obserwacji odnosi się właśnie do rynku polskiego. |
pl |