Abstract:
Zarządzanie marką jest procesem długotrwałym, ponieważ każda firma powinna budować swój znak towarowy od samego początku swojego istnienia i mocno w niego inwestować. Prężna marka potrafi skutecznie zdobywać rynki w kraju i za granicą oraz odpowiednio długo na nich utrzymywać określona pozycję. Bardzo ważne dla firmy dążącej do zbudowania mocnej marki, a potem zarządzanie nią, jest ukierunkowanie się na zaspokojenie preferencji różnych rynków zbytu, od klienta detalicznego po hurtowego oraz od rynków o zasięgu lokalnym po międzynarodowe. Ważnym elementem w zarządzaniu marką jest rozwijanie polityki lojalnościowej wobec swoich klientów, którzy przez swoje przywiązanie zapewniają firmie byt oraz dalszy jej rozwój. Istotnym w kwestii zarządzania marką jest również przedstawienie odpowiedniej oferty oraz zapewnienie stworzenia profesjonalnego systemu obsługi klienta. Zarządzanie znakiem towarowym to nieustannie podejmowane działania zmierzające do zwiększenia świadomości marki wśród klientów, konkurencji i środowiska, dążące do popularyzacji logo firmy. Głównym celem podejmowanych działań w zakresie budowania strategii zarządzania marką jest dążenie do innowacyjnego kreowania i rozwoju znaku towarowego w dłuższej perspektywie czasu. Celem pracy jest badanie świadomości marki na przykładzie firmy Fakro. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej.