Wykorzystanie social media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Płachta, Joanna
dc.date.accessioned 2014-02-05T09:27:40Z
dc.date.available 2014-02-05T09:27:40Z
dc.date.issued 2012-02-23 06:58:37
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5283
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy dyplomowej była identyfikacja stopnia wykorzystania mediów społecznościowych przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku. Obecnie dużo się mówi o social media i jego zaletach w działalności przedsiębiorstw, dlatego też w przeprowadzonym badaniu starano się pokazać jaka jest świadomość ich wykorzystania oraz rzeczywista opinia użytkowników. Badanie marketingowe przeprowadzono techniką ankiety internetowej, wysyłanej do różnych firm. Z przeprowadzonego badania bezpośredniego wynika, iż zaledwie połowa przebadanych przedsiębiorstw wykorzystuje social media w komunikacji marketingowej – co obaliło moją hipotezę główną. Badanie pokazało, iż głównym powodem stosowania mediów społecznościowych jest fakt, iż są to dobre narzędzia służące do promocji firmy oraz zatrudnienia. Ponadto większość respondentów badania niekorzystających z social media, prawdopodobieństwo korzystania z tych narzędzi w najbliższej przyszłości określiła jako słabe, do głównych tego przyczyn zaliczając brak potrzeby oraz czasu. Na podstawie przeprowadzonych studiów literaturowych, desk research i badań bezpośrednich zaprezentowanych w niniejszej pracy myślę, iż social media są dobrym narzędziem w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, pod warunkiem iż wcześniej firma przygotuje się do tego, poprzez wnikliwą analizę tego nowego medium. pl
dc.description.abstract The aim of this dissertation paper is to examine the extent of the use of social media by companies working on the Polish market. Nowadays much is said about social media and their advantages in the work of companies. Therefore, the conducted research aimed to show what the awareness of their use and real opinions of users are. The marketing research was carried out in a form of online survey sent to different firms. As the results of the direct study showed, only half of the examined companies use social media in marketing communication what refuted my main hypothesis. The study revealed that the major reason for employing social media is the fact that they are good tools serving to promote a firm and employment. Moreover, most respondents of the study that do not use social media determined probability of using these instruments in the near future as low. Lack of necessity and lack of time are the main reasons for that situation. On the basis of literature overview, desk research, and direct study presented in that thesis, I think that social media are good tools in marketing communication of companies on condition that the company prepares for it earlier through deep analysis of that new medium. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie marketingowe pl
dc.subject marketing internetowy pl
dc.subject social media pl
dc.subject Web 2.0 pl
dc.subject hipermedialne środowisko internetowe pl
dc.subject marketing communication pl
dc.subject online marketing pl
dc.subject hypermedia Internet environment pl
dc.title Wykorzystanie social media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw pl
dc.title.alternative Using social media in marketing communication of companies pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-03T14:38:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info