Niniejsza praca przybliża problematykę reklam internetowych i identyfikuje ich wpływ na młodzież gimnazjalną. W opracowaniu zdefiniowano podstawowe terminy związane z marketingiem oraz przedstawiono klasyfikację reklam. Ponadto przybliżono charakterystykę osobowości młodego człowieka. Przeprowadzono analizę mechanizmów i taktyk wpływających na zmianę postaw konsumenckich wśród młodych ludzi. Opisano formy wywierania wpływu za pośrednictwem reklam internetowych oraz ich poziom skuteczności. W niniejszej pracy poruszono również problem rozwoju poznawczego i emocjonalnego młodzieży gimnazjalnej. Głównym celem badawczym było zdiagnozowanie zakresu oddziaływania reklam internetowych na młodzież gimnazjalną. W celu rozwiązania problemu badawczego sformułowano cztery hipotezy. Zbadanie zjawiska oddziaływania reklam internetowych nastąpiło przy pomocy metody ankietowej, której narzędziem był kwestionariusz, przeprowadzony na grupie 79 uczniów klas trzecich Gimnazjum im. Jana Pawła II w Gołkowicach. Weryfikacja tez badawczych umożliwiła diagnozę częstotliwości oraz skuteczności oddziaływania reklam emitowanych w Internecie a także poznanie opinii na ich temat. Przeprowadzone badania i weryfikacja przyjętych hipotez wskazały, iż młodzież gimnazjalna jest pozytywnie nastawiona do reklam internetowych. Pod ich wpływem młodzi ludzie kształtują swoje preferencje zakupowe.
The thesis approaches issues related to the Internet advertising and indentifies the influence they have on secondary school pupils. The analysis of mechanisms and tactics which have effect on how the consumer attitude is being changed among young people has been conducted here. The thesis describes forms of the Internet web adverts influence and their level of effectiveness. The thesis also treats about cognitive and emotional development problem of secondary school pupils. The main objective of the research was to diagnose a scope of influence of the Internet advertising on secondary school pupils. To resolve the researched problem four hypotheses have been formed. A questionnaire method has been used to conduct the research. A group of 79 pupils which are attending third classes have been polled form “Gimnazjum im. Jana Pawła II in Gołkowice”. Verification of the researched theses makes it possible to diagnose the frequency and accuracy of the Internet advertising. It also allowed to find out what is the opinion about them. The research and verification of the assumed hypotheses proved that the secondary school pupils have positive attitude to the Internet advertisement. Based on them young people are forming their shopping preferences.