Wykorzystanie strategii błękitnego oceanu w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Kowalewski, Władysław
dc.date.accessioned 2014-02-05T14:41:15Z
dc.date.available 2014-02-05T14:41:15Z
dc.date.issued 2012-02-16 00:15:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5306
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej są rozważania dotyczące roli strategii błękitnego oceanu w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Dokładna analiza badań pierwotnych umożliwiła napisanie pracy, która w sposób precyzyjny omawia i wyjaśnia kluczowe zagadnienia powiązane ze strategią błękitnego oceanu. Teoretyczna część pracy obejmuje zagadnienia dotyczące strategii błękitnego oceanu, procesu jej projektowania i wdrożenia w warunkach rzeczywistych, gwarantujących jej efektywną realizację. Ponadto ta część pracy obejmuje wszystkie główne elementy strategii błękitnego oceanu, takie jak innowacja wartości oraz narzędzia analityczne i instrumenty, jak schemat czterech działań i diagram eliminuj-redukuj-wzmocnij-stwórz. Badanie miało na celu analizę firm posługujących się strategią błękitnego oceanu – IKEA Rosja i CityNet. W badaniu uwzględniono następujące zagadnienia: • istotę strategii błękitnego oceanu, • elementy strategii błękitnego oceanu, • zasady wdrażania / realizacji strategii błękitnego oceanu. Badanie to składało się z badania bezpośredniego – indywidualnego wywiadu pogłębionego IDI, przeprowadzonego w miesiącu grudniu 2011 roku na dwóch badanych podmiotach, które funkcjonują na rynku zagranicznym i lokalnym. pl
dc.description.abstract The subject of this thesis are the considerations of the role of Blue Ocean Strategy in the building competitive advantage of an enterprise. Thorough analysis of the field research allowed me to write thesis which precisely describes and explains the key issues of Blue Ocean Strategy. The theoretical part of the thesis covers the issues of Blue Ocean Strategy, the process of its design and implementation in real conditions for effective performance. Also this part of the thesis cowers all main elements of Blue Ocean Strategy, including value innovation and key analytical tools and frameworks such as the strategy canvas, the the four actions framework and the eliminate-reduce-raise-create grid. The research aimed to examine the status of the companies which use Blue Ocean Strategy – IKEA Russia and CityNet. This research included the following issues: • the essence of the Blue Ocean Strategy, • elements of the Blue Ocean Strategy, • Blue Ocean Strategy implementation principles The research was conducted using direct research – Individual In-Depth Interview conducted in December 2011 with two companies operating in international and local markets. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia błękitnego oceanu pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject konkurent pl
dc.subject nowe rynki pl
dc.subject innowacja pl
dc.subject innowacja wartości pl
dc.subject kanwa strategii pl
dc.subject Blue Ocean Strategy pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.subject competitor pl
dc.subject new markets pl
dc.subject innovation pl
dc.subject value innovation pl
dc.subject strategy canvas pl
dc.title Wykorzystanie strategii błękitnego oceanu w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative The use of the blue ocean strategy in building competitive advantage of an enterprise pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-05T10:53:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info