Marketing mix w banku - na przykładzie Banku Spółdzielczego w Piwnicznej Zdroju

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Wieczorek, Kinga
dc.date.accessioned 2014-02-06T10:36:46Z
dc.date.available 2014-02-06T10:36:46Z
dc.date.issued 2012-01-31 16:31:38
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5320
dc.description.abstract Wzrost liczby banków oraz intensywny rozwój konkurencji między nimi spowodowały znacznie większe zainteresowanie marketingiem w bankach. Marketing jest kluczem prowadzącym do sukcesu każdą organizację, bez względu na jej wielkość oraz rodzaj prowadzonej działalności. Podstawowa zasada marketingu koncentruje się na potrzebach klienta. W pracy oparto się na koncepcji marketingu „5P”, w ramach której wyróżnia się następujące elementy marketingowe: produkt, cenę, dystrybucję, promocję oraz personel. W części badawczej pracy przeprowadzono analizę SWOT dla Banku Spółdzielczego w Piwnicznej Zdroju oraz dokonano porównania marketingu mix badanego banku z bankiem PKO BP S. A. Wykorzystując swoje atuty, takie jak zaufanie klientów, kompleksową ofertę produktów, konkurencyjność cenową, Bank Spółdzielczy w Piwnicznej Zdroju może stać się równorzędnym partnerem banków komercyjnych w walce o klienta. Jednak aby tak się stać mogło konieczne jest rozwijanie dystrybucji oraz zintensyfikowanie działań promocyjnych, pozwalających pozyskać nowych klientów. Bank Spółdzielczy w Piwnicznej nie prowadzi odpowiednich działań marketingowych, co wynika z faktu, że w mediach ogólnopolskich stale widzimy reklamy znanych banków komercyjnych. Ponadto z uwagi na lokalny i ograniczony zasięg działania Banku, nie wymaga on tak dużych nakładów na reklamę w mediach. Mimo to, należy w Banku wzmocnić public relations oraz działania wspierające sprzedaż produktów bankowych by stał się bardziej dostrzegany przez potencjalnych oraz obecnych klientów. pl
dc.description.abstract The increase in the number of banks and the intense competition between them led to much greater interest in marketing in banks. Marketing is the key to the success of any organization, regardless of its size and the nature of your business. The basic principle of marketing focused on the needs of the client. The work was based on the concept of marketing "5 p", which is comprised of the following elements of marketing: product, price, distribution, promotion and staff. As part of the research work was carried out SWOT analysis for Cooperative Bank in Piwnicznej Zdroju and comparison of marketing mix of the Bank with Bank PKO S. A. Using their unique strengths, such as the trust of customers, a comprehensive range of products, price competitiveness, the Cooperative Bank in Piwnicznej Zdroju may become an equal partner of commercial banks in the fight for the client. However, you happen to need to expand distribution and intensify promotional activities, to acquire new customers. Cooperative Bank in Piwnicznej is not proper marketing, due to the fact that the media constantly we see advertising known commercial banks. In addition, in view of the local and limited scope of action of the Bank, it does not require the large expenditure on advertising in the media. However, in the Bank to strengthen public relations and support the sale of bank products to become more failure that can be perceived by potential and existing customers. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject bank pl
dc.subject marketing pl
dc.subject produkt pl
dc.subject cena pl
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject promocja pl
dc.subject personel pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject product pl
dc.subject price pl
dc.subject distribution pl
dc.subject promotion pl
dc.subject staff pl
dc.title Marketing mix w banku - na przykładzie Banku Spółdzielczego w Piwnicznej Zdroju pl
dc.title.alternative Marketing mix in the bank - for example a Bank Cooperative in Piwniczna Zdrój pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-05T20:37:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info