Celem pracy jest pogłębienie mojej wiedzy na temat fundacji charytatywnych działających w Polsce. Przedmiotem zainteresowania stała się działalność Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która wpisała się w działalność charytatywną w Polsce już po raz dwudziesty. Jednocześnie, aby zobiektywizować obiegowe opinie o fundacjach, zmierzałam do przeprowadzenia badań wśród respondentów na temat reklam tychże fundacji. Wiadomą rzeczą jest, iż kampanie reklamowe organizacji charytatywnych wywierają istotny wpływ na nasze postawy i emocje, szczególnie wobec chorych dzieci. W analizie badawczej poddany został wpływ spotów reklamowych oraz akcji prowadzonych przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy w bieżącym - 2012 roku. Analizowany wpływ wyrażał się poprzez podejmowane decyzje o uczestnictwie w akcji wspierającej jej cele . Metodami badań były: metoda jakościowa i ilościowa, czyli analiza danych statystycznych oraz ankieta adresowana do uczestników akcji WOŚP oraz wolontariuszy.
The aim of his thesis is to broaden my knowledge about active charity organizations in Poland. The subject of main interest is Great Orchestra of Christmas Charity which has organized the money-raising event for the twentieth time this year. I conducted charity organization questionnaires among respondents in order to make prevailing opinions about them more objective. It is widely known that advertising campaigns run by charities exert significant influence on out attitudes and emotions, particularly when they relate to ill children. The influence of advertising spots and campaigns organized by GOCC in 2012 provide the focus for my research. I examined the impact of advertising on decisions to support and take part in charitable activities. The methods – qualitative and quantitative – are used in the analysis of statistical data as well as the questionnaire addressed to participants and volunteers of Great Orchestra of Christmas Charity.