dc.description.abstract |
Głównym zagadnieniem podjętym w pracy jest analiza i ocena efektów wdrożenia systemu zarządzania jakością na przykładzie Szpitala Wojewódzkiego im. Św. Łukasza w Tarnowie. Głównym powodem wdrożenia systemu jakości według normy ISO 9001:2000 przez powyższą placówkę zdrowia była chęć poprawy funkcjonowania Szpitala, podniesienie jakości świadczonych usług oraz osiągnięcie wyższej konkurencyjności na rynku. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia genezę, różne pojęcia jakości oraz istotę zarządzania jakością. Prezentuje również wdrożenie i rodzaje kosztów jakości. W drugim rozdziale omówiono system zarządzania jakością według normy 9001:2000. W tym rozdziale ukazano także udokumentowanie i certyfikację systemu zarządzania jakością, jak również opisano podstawowe zasady zarządzania jakością. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę Szpitala Wojewódzkiego im. Św. Łukasza w Tarnowie, misję, zadania, historię, zakres usług i rozwój działalności szpitala. Kolejnym zagadnieniem jakie podjęto w tym rozdziale jest zaprezentowanie struktury organizacyjnej i zasobów ludzkich w szpitalu. Rozdział czwarty zawiera informacje dotyczące przebiegu i efektów wdrożenia systemu zarządzania jakością w tarnowskim szpitalu. Rozdział ujmuje etapy wdrożenia systemu zarządzania jakością w tym szpitalu, następnie opisuje księgę jakości, jej strukturę oraz zawartą w niej politykę jakości, procedury i instrukcje w zakresie zapewniania jakości. Podsumowaniem tej części jest analiza korzyści, które wynikają z wdrożenia systemu zarządzania jakością w szpitalu Św. Łukasza. |
pl |