Kształtowanie systemu motywacyjnego w organizacji na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pocztowski, Aleksy
dc.contributor.author Batko, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-08T13:59:52Z
dc.date.available 2014-02-08T13:59:52Z
dc.date.issued 2013-09-21 12:14:34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5370
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie kształtowanego systemu motywacyjnego w organizacji na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu poprzez dokonanie analizy wpływu czynników motywacyjnych na efektywność pracy. Analizę tą przeprowadzono wśród pracowników dydaktycznych PSM w Nowym Sączu za pomocą ankiety. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały teoretyczne podstawy motywowania pracowników. Wyjaśniono w nim pojęcie, teorie, a także modele motywacji. Omówiono również znaczenie motywowania w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział drugi dotyczy systemu motywowania pracowników oraz charakterystyki jego głównych składników. Poruszono również temat płacowych (materialnych) i pozapłacowych (niematerialnych) narzędzi motywowania. Z kolei rozdział trzeci przedstawia obraz kształtowania systemu motywacyjnego w organizacji na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej w Nowym Sączu, krótką charakterystykę szkoły i jej strukturę organizacyjną, tudzież stosowane czynniki motywujące pracowników. W części tej zobrazowano także wyniki przeprowadzonych badań oraz wysunięte wnioski. Podsumowaniem pracy jest zakończenie, które stanowi wyjaśnienie kształtowanego systemu motywacyjnego oraz wpływu poszczególnych czynników – motywatorów na wykonywanie zadań przez pracowników dydaktycznych. Praca została oparta na literaturze krajowej i zagranicznej. Natomiast w części empirycznej zostały wykorzystane materiały źródłowe PSM w Nowym Sączu oraz wyniki przeprowadzonych badań. pl
dc.description.abstract Modern organizations are oriented towards the increase of innovation that allows for competition in the market. In Poland there are different types of organizations, but they tend to differ in approach to workers. Generally, it is known that human capital is the most important factor in achieving success. Therefore, the objective of the organization is to create and maintain an adequate motivational system that will fully exploit the potential of employees. Motivation is the force that drives the employees to work, thereby taking risks and facing challenges in the process. Employee motivation is one of the most important elements of human resource management which determines the success of the organization. The goal of any organization is to develop, strengthen its market position and make profit. However, to achieve these goals, it is important that the activities of workers are effective and their initiatives fully engaged and utilized. The quality of human resources available to organizations is crucial to the company's position in its external environment. The conditions for effective work should be comprehensive and an effective incentive system should be put in place to properly cater for all the needs and abilities of employees and give them maximum satisfaction. Performance and final results of the motivational process depends on assumptions and appropriate motivational tools, as well as consistency in its application. The motivational system should trigger the desire and willingness of employees to work and should shape the organization's attitudes and behaviours into a desirable one. The purpose of this thesis is to present a model motivational system in the organization, using the example of the National Music School in NowySącz by analysing the impact of motivational factors on efficiency. This analysis was conducted among the teaching staff of PSM in NowySącz, through questionnaires. This thesis consists of three chapters. The first chapter presents the theoretical basis for motivating employees. It explains the concept, theories, as well as models of motivation. It also discusses the importance of motivation in the process of human resource management. The second chapter applies to the system of motivating employees and the characteristics of its main ingredients. It also raises the subject of wage (material) and non-wage (assets) tools of motivation and also salary (material motivators) and non-salary (intangible motivators) as the other tools of motivation. The third chapter presents the model of motivational systems in organizations using the National Music School in NowySacz as an example. This chapter includes a brief description of the school, its organizational structure and the factors motivating employees. Finally, there is a summary of the thesis as the conclusion which explains the model of the motivational system and the influence of the different factors that acts as motivators for the tasks of the teaching staff. This thesis is based on domestic and foreign literature; however, source materials of the PSM in NowySacz and the results of their investigations were used in the empirical part. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject motywacja do pracy pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject motywacje pozapłacowe pl
dc.subject szkoła muzyczna pl
dc.title Kształtowanie systemu motywacyjnego w organizacji na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Creating the motivation system in an organization on the example of the Music School in Nowy Sacz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-08T13:41:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info