Promocja produktu turystycznego jako szansa rozwoju rynku lokalnego - na przykładzie Opactwa Benedyktynów w Tyńcu
Ładowanie...
Data
2012-01-11 14:58:01
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy było zweryfikowanie hipotezy ogólnej, wnoszącej, iż Opactwo Benedyktynów w Tyńcu, jako turystyczny produkt regionalny jest jednym z czynników wpływających na rozwój rynku lokalnego (rozumianego tutaj jako teren dawnej wsi Tyniec – dzisiejszej dzielnicy Krakowa). W tym celu niezbędne jest jednak wdrożenie dobranych do grupy docelowej obiektu, działań promocyjnych. Hipotezę weryfikowano dokonując analiz literatury przedmiotu oraz oddając zwiedzającym Opactwo, opracowany przez autora, kwestionariusz badawczy. Badania dowiodły, iż : 1) Odwiedzający dowiadują się o Opactwie w swojej parafii, z przewodników, z internetu. 2) Wiedza odwiedzających o ofercie Opactwa (wydawnictwo, art. spożywcze) jest niewielka 3) Najczęściej Opactwo odwiedzają osoby powyżej 40 roku życia. Najwięcej odwiedzających mieści się w grupie 50+ 4) Najbardziej efektywna formą promocji stosowaną przez Opactwo są ogłoszenia w parafiach oraz e-promocja.
Opis
Słowa kluczowe
promocja, produkt turystyczny, kwestionariusz badawczy, regionalny produkt turystyczny