Abstract:
Współcześnie coraz większą uwagę przywiązuje się do pozafinansowego motywowania pracowników. Coraz większa liczba właścicieli firm, zdaje sobie sprawę z tego, że samo motywowanie finansowe nie wystarcza do optymalnego zadowolenia pracownika z pracy. Aby zatrzymać cenny dla firmy potencjał ludzki , potrzebne jest zastosowanie odpowiednich narzędzi motywowania . Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie i przybliżenie pozafinansowych instrumentów. W pracy wyjaśniono podstawowe pojęcia i koncepcje motywowania oraz tematykę systemu motywacyjnego. Zaprezentowano podział instrumentów motywowania, tematykę organizacji czasu pracy, ergonomii pracy, oceny pracowniczej oraz motywacyjnej roli awansu a także pojęcie i sposób formułowania kultury organizacyjnej. Przedstawiono charakterystykę firmy ,,Bogdański”, jej historię, asortyment, organizację firmy, a także misję oraz cele firmy i tematykę pozafinansowego motywowania pracowników w firmie.