Abstract:
Banki prowadzą bankowość elektroniczną, aby ułatwić tak klientowi, jak i sobie kontakty klient-bank, jak również bardziej związać klienta z bankiem poprzez szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych i szeroką możliwość działania na rynku finansowym. Na przykładzie jednego z największych polskich banków - Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej (zwanej dalej PKO BP SA) przybliżono istotę działania, dostępność wybranych usług i informacji oraz uzasadnia konieczność prowadzenia przez banki bankowości elektronicznej. W pracy przedstawiono pojęcie oraz historię rozwoju bankowości elektronicznej począwszy od pierwszych bankomatów do chwili obecnej oraz zamieszczono informacje dotyczące usług bankowych oferowanych przez PKO BP SA za pośrednictwem różnych kanałów dostępu takich jak bankomat, Internet, telefonia komórkowa czy terminale samoobsługowe. Uzasadniono konieczność prowadzenia i rozwoju w PKO BP SA bankowości elektronicznej poprzez wskazanie zarówno korzyści, jak i zagrożeń ze strony bankowości elektronicznej tak dla klienta, jak i dla samego banku.