dc.description.abstract |
W swojej pracy autor pragnie przedstawić elementy etycznego zachowania w różnych
obszarach działalności gospodarczej począwszy od reklamy, która może naruszać powszechnie przyjęte zasady moralne, ale jest przy tym skuteczna dla firmy. Czy można
stosować praktyki oszukiwania klienta po to, by tylko sprzedać towar? Czy makiaweliczna zasada, iż „cel uświęca środki” powinna rządzić biznesem? W niniejszej pracy autor stara się znaleźć odpowiedzi na tak postawione pytania. Autor prezentuje teorię gier, która wykorzystuje metody matematyczne do opisu zjawisk ekonomicznych i społecznych oraz odnosi się do teorii kooperacji, opracowanej przez profesora Uniwersytetu Michigan Roberta Axelroda. Dzięki teorii gier można w uproszczony sposób przewidzieć prawdopodobne scenariusze zdarzeń, a nawet wskazać, jakie sposoby postępowania mogą doprowadzić do zamierzonego celu. Autor bada również etyczne uwarunkowania kooperacji i korupcji wśród przedsiębiorców. |
pl |