Negocjacje jako element procesu zarządzania na przykładzie sytuacji konfliktowych w organizacji

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Bocheńska Marta
dc.date.accessioned 2014-02-10T14:10:29Z
dc.date.available 2014-02-10T14:10:29Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5492
dc.description.abstract Inspiracją do napisania niniejszej pracy była ciekawość wywołana różnorodnością ludzkich podejść do sytuacji konfliktowych, głównie w odniesieniu do środowiska pracy. Kolejnym bodźcem stało się zestawienie procesu negocjacji, zwykle kojarzonego z handlem z metodą zarządzania przez konflikty. Niezwykle interesujący jest bowiem pomysł stymulowania poziomu nieporozumień wśród pracowników, a co więcej celowe ich wprowadzanie w celu podniesienia ich efektywności i zaangażowania w przedsiębiorstwie. Tym bardziej jest to intrygujący temat, z tego względu, że konflikt jest wciąż zjawiskiem budzącym spore kontrowersje, szczególnie biorąc pod uwagę środowisko pracy, gdzie wiele zachowań musi być dostosowanych do stawianych wymogów. Konflikty są często destrukcyjne, ponieważ zamiast dążyć do konstruktywnego rozwiązania przedmiotu sporu, ludzie często atakują bądź uciekają od takich sytuacji. Jest bardzo dobrze widoczne właśnie w organizacjach, ponieważ tam pracownicy zmuszeni są do współistnienia z różnymi osobami, obrony swoich interesów, szanowania potrzeb współpracowników oraz podziału ograniczonych zasobów. Kierownicy natomiast mają za zadanie tak ustalić zakres ich obowiązków, odpowiedzialności oraz przynależności do poszczególnych grup, aby zapewnić jednocześnie kooperację, współzawodnictwo, innowacyjność i efektywność. Wszystko po to, żeby spełnić cele organizacyjne.Spełniając te wymagania stworzono dziedzinę zarządzania poprzez konflikty, czyli stymulowanie ich poziomu do optimum, a ograniczanie ich poprzez zastosowanie procesu negocjacji. Przedmiotem niniejszej pracy jest więc przybliżenie wszystkich tych działań oraz zbadanie stopnia ich stosowania w rzeczywistości. Aby było to możliwe po przestudiowaniu literatury przedmiotu, przeanalizowane zostaną najciekawsze naszym zdaniem zagadnienia. Badania natomiast przeprowadzimy na pracownikach Banków: Pekao S.A. i PKO BP. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie organizacją pl
dc.subject komunikacja interpersonalna pl
dc.subject techniki decyzyjne w zarządzaniu pl
dc.subject proces negocjacji pl
dc.subject rodzaje negocjacji pl
dc.subject błędy negocjacji pl
dc.subject zarządzanie konfliktem pl
dc.subject rozwiązywanie konfliktów pl
dc.title Negocjacje jako element procesu zarządzania na przykładzie sytuacji konfliktowych w organizacji pl
dc.title.alternative Negotiations as a part of the management process based on example of conflict situations in the organization en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info