Abstract:
Podstawowym zadaniem strategii marketingowej jest zdobywanie przewagi nad konkurentami, dlatego nazwać ją można strategią osiągania przewagi konkurencyjnej. Strategia marketingowa zatem i strategia osiągania przewagi konkurencyjnej oznaczają to samo, w dalszym ciągu rozważań stosowana jednak będzie nazwa „strategia marketingowa” jako krótsza, a przez to wygodniejsza w użyciu.
Punktem wyjścia w procesie opracowywania strategii marketingowej jest cel, któremu ma służyć. Nosi on nazwę celu marketingowego. W praktyce, bank nigdy nie formułuje jednego celu i nie opracowuje związanej z nim jednej strategii marketingowej. Celów i podporządkowanych im strategii marketingowych jest tyle, ile produktów bank ma zamiar oferować wybranym przez siebie segmentom rynkowym. Właśnie ta wielość strategii marketingowych, które bank komercyjny musi opracowywać, znajduje odbicie w tytule niniejszej pracy. Praca prezentuje ofertę, planowanie marketingowe i efekty wdrożenia działań promocyjnych w zakresie sprzedaży kart płatniczych w Banku Millennium S.A.