Abstract:
Celem pracy niniejszej jest zbadanie wpływu stosowania zasad Customer Relationships
Management wspieranych systemem informatycznym na kreowanie korzyści dla klienta
w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A. W pracy została również podjęta próba zweryfikowania hipotezy głównej, która brzmi: „Stosowanie zasad CRM i systemu informatycznego podnosi korzyść, jaką uzyskuje klient w procesie współpracy z firmą”. W pracy przedstawiono
istotę Customer Relationship Management i zawarto genezę pochodzenia tej koncepcji
zarządzania oraz zaprezentowano zasady budowania trwałych związków z klientami.
Wyjaśniono pojęcie i znacznie potrzeb oraz wartości dostarczanych klientom. Opisano
najważniejsze sfery działalności firmy, które generują wartość oraz systemy informatyczne CRM i ich znaczenie w procesie budowania relacji z klientami. Przedstawiono informacje charakteryzujące badane przedsiębiorstwo. Opisano historię i specyfikę firmy, jej pozycję na rynku, strategię i wyniki ekonomiczno-finansowe. Zaprezentowano korzyści, jakie firma oferuje swoim klientom - czerpane zarówno przez klienta jak i przez firmę z zastosowania zasad CRM i systemu informatycznego.