Abstract:
Realizacja zadań związanych z coraz pełniejszym zaspokajaniem potrzeb i zainteresowań klientów stanowi główny cel działań banków komercyjnych rywalizujących ze sobą na tej płaszczyźnie. Podstawą zaspokajania potrzeb klientów banku jest skuteczna komunikacja. Skuteczność kontaktu interpersonalnego jest ściśle skorelowana z posiadaną wiedzą i kompetencjami komunikacyjnymi pracowników banku. Powyższa okoliczność sama w sobie nie jest jednak wystarczająca do tego, aby klienci byli zadowoleni z jakości obsługi bankowej, a ich potrzeby zostały zaspokojone. Dla osiągnięcia wymienionego celu konieczne jest zmodernizowanie dotychczas stosowanych przez bank form komunikacji z klientami, aby w ten sposób wpłynąć na poprawienie dotychczasowych relacji. Podjęty w pracy problem badawczy dotyczy ustalenia jakie czynniki, i w jakim stopniu kształtują komunikację w banku, oraz jaki jest jej wpływ na jakość obsługi klientów na przykładzie Deutsche Banku PBC S.A w Nowym Sączu.