Wpływ reklamy na zachowania nabywcze konsumentów na przykładzie sieci supermarketów i hipermarketów Tesco

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-12-22 05:33:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Przedmiotem rozważań w całej pracy, była analiza czynników wpływających na zachowania nabywcze konsumenta, które rozumiemy jako działania podejmowane podczas dokonywania zakupu. Badania na potrzeby pracy, przeprowadzono na próbie 150 osób w dwojaki sposób. Na terenie miasta Zakopanego, ankieterzy bezpośrednio wręczali respondentom kwestionariusz z prośbą o wypełnienie jednego egzemplarza. W związku z tym, że ilość zebranych wyników nie była zadowalająca, stworzono elektroniczną wersję ankiety i umieszczono ją na stronie WWW. Dzięki przeprowadzonym badaniom udało się obronić postawioną hipotezę, że reklama jest jednym z najistotniejszych czynników, wywierających wpływ na zachowanie nabywcze konsumentów. Wnioski z uzyskanych wyników pozwalają stwierdzić, że reklama oddziałuje na każdego człowieka w indywidualny sposób. Część nabywców, z wielkim entuzjazmem przyjmuje wszystko co jest im przekazywane. Inni natomiast usilnie starają się udowodnić, że nie ma to na nich żadnego wpływu, w związku z czym buntują się i nie nabywają reklamowanych produktów. Niniejszym konkludując, perswazja działa na każdego niezależnie czy zgadza się on z jej przekazem, czy też nie.
The subject taken into consideration in my thesis is an analysis of the factors affecting consumer buying behaviours which are understood as the actions undertaken while making purchases. The research for the thesis was conducted in two ways on a group of 150 people in Zakopane, Poland. The questionnaires were distributed among respondents in the street asking them to complete one form each. Since the number of collected results was not satisfactory an online version of the questionnaire was created and put up on an Internet website. Thanks to the conducted survey the proposed hypothesis claiming that advertising is one of the most significant factors affecting the consumer buying behaviours was justified. The conclusions drawn from the obtained results prove the assertion that advertising affects every person in an individualized manner. A certain number of consumers accept enthusiastically whatever is communicated to them. Others, however, strive to prove that it has no influence on them, which in turn results in them resisting and not purchasing advertised products. Therefore, it may be concluded that persuasion has an influence on everyone no matter whether they agree with its message or not.

Opis

Słowa kluczowe

zachowanie konsumenta, nabywanie, reklama, badanie ankietowe, postawy konsumenta, consumer behaviour, purchasing, advertising, questionnaire survey, consumer attitudes

Cytowanie