Abstract:
Przedmiotem niniejszej pracy jest porównanie wizerunku marki Milka poprzez analizę skojarzeń i emocji/uczuć jakie ona wywołuje w konsumentach należących do dwóch grup wiekowych 14 – 15 lat oraz 39 – 40 lat. Marka jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, gdyż niesie ze sobą cały pakiet informacji o produkcie lub firmie. Dobra marka pomaga zdobywać i utrzymywać rynki oraz staje się najcenniejszym kapitałem firmy, który należy chronić. Spójny i wyrazisty wizerunek marki Milka w umysłach konsumentów oraz wysoka postrzegana jakość produktów nią opatrzonych zwiększają prawdopodobieństwo zakupu owej marki, jak również powodują zwiększanie się lojalności konsumentów i dystrybutorów wobec niej.
Skojarzenia jakie budzi marka Milka oraz emocje jakie wywołuje u klientów, pomogły
jej stać się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Mocny i niezmienny
wizerunek marki w oczach klientów oraz stała i bardzo dobra jakość produktów oferowanych
pod jej nazwą, umożliwiły jej zdobycie wysokiej reputacji w Polsce i za granicą.