Systemy franczyzowe w handlu odzieżą w Polsce. Czynniki sukcesu i przyczyny porażki niektórych z nich

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-01-03 13:06:40

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest pokazanie od strony teoretycznej istoty franczyzy i uwarunkowań sukcesu systemów franczyzowych aby na tym tle przeanalizować źródła sukcesu, a także problemów w czasach recesji niektórych z nich. Obiektem szczególnej uwagi jest firma Marka będąca franczyzobiorcą Reportera. Niniejsza praca ma dwa oblicza. Po pierwsze, pokazuje jak duży potencjał ma wykorzystanie franczyzy. Świadczą o tym liczne przykłady firm, które dzięki niej odniosły sukces. System ewoluował, stawał się coraz lepszy i dawał coraz większe możliwości. Franczyza idealnie sprawdza się w dzisiejszym otoczeniu gospodarczym, w czasach globalizacji. Drugim obliczem tej pracy jest proces adoptowania franczyzy przez polską gospodarkę. Niestety wiele polskich przedsiębiorstw nie wykorzystuje w pełni narzędzia, jakim jest franczyza. Taka nieumiejętność prowadzi nie tylko do zmniejszenia efektywności własnego przedsiębiorstwa, ale co gorsze, wpływa także na podmioty, z którymi wiążą się umową franczyzową. Na przykładzie branży odzieżowej widać, że przez walkę na rynku przyspiesza się i upraszcza standardy wdrożenia franczyzy.

Opis

Słowa kluczowe

franchising, rynek odzieżowy, franchising handlowy

Cytowanie