dc.description.abstract |
Każda firma, działając w nieprzewidywalnym otoczeniu musi posiadać wiedzę na temat swoich pracowników. Odpowiedzialność, złożoność obowiązków, różnorodność pełnionych ról w pracy menedżera jednoznacznie skłania do wnikliwej analizy osób piastujących takie stanowiska. Ocenianie pracowników stanowi ważne narzędzie wykorzystywane w procesie zarządzania kadrami w organizacjach. Weryfikacja stylów kierowania menedżerów jest również pomocna do dalszego kształtowania pracowników. Niniejsza praca ma na celu przeprowadzenie oceny kierowników hurtowni Eurocash. W pracy omówiono pracę menedżera: jego rolę i funkcje w organizacji, występujące style kierowania, a także modelowe zachowania pracowników. Omówiono cele oceniania, ich koncepcje, kryteria, metody i techniki. Przedstawiono firmę Eurocash S.A., której menedżerowie zostali oceniani. Ze względu na specyfikę działalności – ogólnopolska sieć hurtowni spożywczo – przemysłowych – opisano również istotę rynku, na którym Eurocash pozycjonuje się. Zaprezentowano wyniki badań menedżerów. Omówiono oceny cech osobowości i wykonywanej pracy, funkcje kierownicze, style kierowania, a także role kierownicze. Pozyskane informacje pozwoliły na ostateczne zaprezentowanie kierunków doskonalenia badanych menedzerów. |
pl |