Abstract:
Wyzwania współczesnego rynku nadają promocji swoistą rolę dialogu pomiędzy przedsiębiorstwem, a potencjalnym nabywcą. Stanowi ona proces komunikacji marketingowej, poprzez który lansuje się wizerunek firmy. Rozumiana w ten sposób polityka promocji dąży do realizacji istotnych celów z punktu widzenia mikro – i makrootoczenia przedsiębiorstwa. Celem niniejszej pracy jest ukazanie systemu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem na przykładzie przedsiębiorstw turystycznych działających na terenie Uzdrowiska Krynica - Zdrój. Hipoteza badawcza zakłada, że promocja pełniąc swoistą rolę dialogu pomiędzy przedsiębiorstwem a potencjalnym nabywcą stanowi proces komunikacji marketingowej, poprzez który lansuje się wizerunek firmy na rynku. W pracy wyjaśniono pojęcie marketingu, przedstawiono kompozycję i specyfikę narzędzi marketingu – mix oraz zasady ich funkcjonowania. Omówiono instrumenty reklamy, promocji osobistej, promocji sprzedaży, jak również public relations oraz charakteryzowano nośniki przekazu promocyjnego, które ułatwiają przekaz informacji. Wyjaśniono pojęcie oferty uzdrowiskowej jako elementu produktu turystycznego oraz dokonano analizy procesu komunikacji uzdrowiskowej w Krynicy - Zdroju.