Funkcja motywowania pracowników i jej wpływ na zadowolenie z pracy. Porównanie organizacji usługowej (produkcyjnej) i uczelni niepublicznej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłecka-Prysłopska, Julita
dc.contributor.author Rabiańska, Jolanta
dc.date.accessioned 2014-02-13T09:06:57Z
dc.date.available 2014-02-13T09:06:57Z
dc.date.issued 2011-12-14 10:37:35
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5619
dc.description.abstract Celem pracy jest porównanie funkcjonowania systemów motywacyjnych w badanych organizacjach: banku i szkole wyższej oraz wskazanie różnic dotyczących narzędzi motywacji oraz znaczenia poszczególnych motywatorów dla pracowników stosowanych w badanych organizacjach, a szczególnie w szkole wyższej. W swojej pracy pragnę zwrócić uwagę na to, jak duży wpływ ma skuteczne motywowanie na zadowolenie z pracy pracowników. Konieczność motywowania pracowników jest jednym z głównych zadań każdego pracodawcy. Wprowadzenie odpowiedniego systemu motywacji nie jest łatwym zadaniem, gdyż w każdej instytucji pracownicy pełnią inne role oraz wymagają innych bodźców, które będą ich motywować. Chcąc skutecznie oddziaływać na motywację pracowników, trzeba nie tylko ich godnie i sprawiedliwie wynagradzać, ale również pobudzać do rozwoju oraz umacniać przywiązanie do pracy i instytucji. Trzeba doskonalić ich warunki pracy i sprzyjać rozwojowi pracownika. Bardzo jasno to widać na przykładzie ukazanej przeze mnie instytucji – Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie głównym narzędziem motywacji będą środki materialne oraz WSB-NLU, która jest instytucją profesjonalną, a to oznacza, że same aspekty pieniężne nie odgrywają aż tak istotnej roli i w tej sytuacji pracodawcy muszą stosować inne narzędzia motywacji. Motywowanie pracowników jest długofalowym procesem. W celu odpowiedzi na problem badawczy, który brzmiał „różnice w narzędziach motywacji w organizacji usługowej i uczelni niepublicznej”, zostały skonstruowane hipotezy badawcze, które następnie zostały zweryfikowane. W celu ich weryfikacji przeprowadziłam ankietę wśród pracowników banku oraz uczelni. Wyniki tych badań opisane zostały w rozdziale czwartym. Przeprowadzone badania niestety nie dały jednoznacznych wyników, ze względu na małe zaangażowanie respondentów w wypełnianie ankiety. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject organizacja pl
dc.subject bank pl
dc.subject szkoła pl
dc.subject motywacja do pracy pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject system motywacyjny przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza porównawcza pl
dc.title Funkcja motywowania pracowników i jej wpływ na zadowolenie z pracy. Porównanie organizacji usługowej (produkcyjnej) i uczelni niepublicznej pl
dc.title.alternative Function of motivating workers and its impact on the satisfaction of the work. Comparison of service (production) and non-University pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-12T12:49:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info