Przedmiotem niniejszej pracy jest prezentacja procesu wdrażania metody outsourcingu wykorzystanej w procesie podnoszenia efektywności Poczty Polskiej na przykładzie Urzędu Pocztowego Zakopane. Została przedstawiona ogólna koncepcja outsourcingu, jego zastosowanie, proces wdrażania oraz zalety i wady. Ocenę wdrożenia przeprowadzono na podstawie ankiety. Analiza wyników pokazała czy uruchomienie Agencji Pocztowej miało wpływ na podniesienie efektywności działania Urzędu Pocztowego Zakopane. Pokazała również szanse i zagrożenia dla działalności Agencji Pocztowej, na co zwrócić szczególną uwagę i co poprawić. W pracy scharakteryzowano również pojęcie efektywności przedsiębiorstwa oraz pojęcie restrukturyzacji. Został przedstawiony schemat wdrażania procesu restrukturyzacji oraz dokonano krótkiej charakterystyki jego narzędzi takich jak: lean management, reengineering, TQM, benchmarking. Pokazano powody i problemy związane z wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie.
The subject of this work is presentation of the process of introducing outsourcing method to increase efficiency of Poczta Polska using Zakopane Post Office as an example and it includes the general concept of outsourcing, its application, introducing, advantages and disadvantages. Introducing was assessed based on a survey. Analysis of the results indicated whether establishing of Agencja Pocztowa increased the efficiency of activity of Zakopane Post Office. It also showed the opportunities and risks to activity of Agencja Pocztowa. The concepts of efficiency of an enterprise and restructuring were outlined. Scheme of introducing restructuring was presented and its implements were characterised such as: lean management, reengineering, TQM, benchmarking. The effect of changes in the enterprise was shown.