Zachowania klientów na stacji paliw na przykładzie firmy JGO Sp. J., J. Oleksy, G. Oleksy

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-12-15 11:03:43

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Na podstawie analizy preferencji klientów firmy JGO Sp. J., J. Oleksy, G. Oleksy - stacji paliw „LOTOS”, zostały opisane badania zachowań zakupowych klientów, które stanowią punkt wyjścia w planowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Badano motywy zakupowe i lojalność wobec produktów sieci, by lepiej zrozumieć klienta i dostosować ofertę i sposób jej ekspozycji do jego potrzeb tak, aby jednocześnie zmaksymalizować sprzedaż i satysfakcję klienta. Ważnym aspektem było pokazanie, jak istotne jest dla funkcjonowania przedsiębiorstwa uważne słuchanie i zaspokajanie potrzeb klientów przez dostarczanie im najwyższej jakości, bezpiecznych i innowacyjnych produktów. Na podstawie przeprowadzonej ankiety można stwierdzić istnienie korelacji pomiędzy oceną bliskości lokalizacji, a znaczeniem marki sieci, oceną ceny usług, a oceną jakości paliwa, atrakcyjnością Kolekcji Navigator, a rabatem przy zakupie paliwa oraz oceną kompetencji pracowników, a oceną jakości świadczonych usług. Spośród wszystkich pytań ankietowych podobieństw ocen i odpowiedzi wśród kobiet i mężczyzn jest niewiele.

Opis

Słowa kluczowe

klient, jakość, lojalność, stacja paliw, zachowania klientów, preferencje

Cytowanie